beroende eller inte

Mer
19 år 5 månader sedan #5820 av erco
I dag var jag till läkaren och vi pratade em mediciner. Jag sa att det kansje inte e så bra med beronende framkalande medeciner . Men han sa att det spelar ingen roll för din del du skal äta den medicinen som har minst biverkningar och det e facktist dom som man blir beronede av sa han. Den biverkninen att man blir beroende ska du strunta i för du måste äta dom livet ut om du ska få ett meninsfullt liv utan andra biverningar.
Mer
19 år 5 månader sedan #5860 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet beroende eller inte
Vilket läkemedel ska du få?`*curious*
Mer
19 år 5 månader sedan #5864 av erco
Svar från erco i ämnet beroende eller inte

Moonlight skrev: Vilket läkemedel ska du få?`*curious*

Det samma som før.
truksal 150-100-100-150mg
xanor 2-2-2-2mg det e nytt
trilafon 16-0-0-16mg
akineton 3 om dagen
nozinan 100 till natten
flunipam 2mg till natten (det e det samma som rohypnol)
Vad har du då om jag får fråga :?:
Mer
19 år 5 månader sedan #5866 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet beroende eller inte
Jag har zeldox totalt 60 mg per dag
Oxascand och theralen
Stilnoct som sömntablett.
150 mg zoloft.

Jag förstod inte ditt inlägg vad du menade, om du tyckte att läkaren var dum som sa att du måste leva med såna tabletter?
Mer
19 år 5 månader sedan #5876 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet beroende eller inte
Jag håller inte riktigt med din läkare. Han gör antagandet att under din livstid kommer inga mycket bättre antipsykotiska läkemedel. Det finns en del som tyder redan nu på att det kan komma helt nya antipsykotika om 5-10 år. Det gör att effekten du har nu kan förbättras troligen i framtiden.

Om man bor på egenhand kan beroendeframkallande medel vara en nackdel. Det kan göra att man överdoserar, vilket kan skapa problem på olika sätt. Är man inlagd eller har folk som portionerar ut läkemedlen åt en är det dock inte lika stor nackdel med beroendeframkallande effekt.