Resa utomlands när man får consta ?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #80696 av
Hur ska man göra om man vill resa utomlands när man går på medicin som tex. risperdal consta var 14:e dag ???

Jag tror knappast man får ta med sprutan och injekcera själv när man är utomlands.
Medicinen kanske finns i det land man hadde tänkt resa till ?
Finns det psykvård i tex. Thailand som kan ordna risperdal consta ?
Mer
16 år 10 månader sedan #80720 av Admin1
Svårt att veta hur man skall göra här. Ring och prata med läkaren, som skrivit ut Risperdal Consta och berätta vart du skall åka. Kanske kan du få Risperdal tabletter att medicinera med under tiden du är i Thailand?
Mer
16 år 10 månader sedan #80721 av Oktober
Når jeg spurte legen min om det samme fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne reise. Ikke fordi jeg går på depot, men fordi jeg må ta en blodprøve hver uke for å sjekke nivået av hvite blodlegemer i kroppen. Man må det når man går på leponex sånn som jeg gjør. Så det blir ikke noen utenlandsreise for meg. Hadde egentlig tenkt å reise til London. :(
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #80730 av

Admin1 skrev: Risperdal tabletter att medicinera med under tiden du är i Thailand?

Risperdal tabbletter fungerar inte lika bra som Constan.

Skulle ju vara så skönt att kunna åka utomlands en längre tid, det blir till att ställa in semesterresan.
Mer
16 år 10 månader sedan #80735 av Khai Chau
Jag tror att man kan få dispens, när man är på resa...alltså att man kan få ta med sig tabletter, som man medicinerar själv, under tiden!
Mer
16 år 10 månader sedan #80886 av Isa-Alise
En kompis till mig åkte utomlands trots depåmedicinering... han ordna med en sjuksköterska i landet han skulle till som fick ge honom injektionen... han fick med sig ampullen med depåmedicin... det hela gick bra...