Vilket antipsykotika tar du idag?

Mer
16 år 9 månader sedan #84552 av Isa-Alise
Be att få prova Abilify, Geta... priset är inte för högt... det ger tillbaka så mycket av känslolivet, så det är värt varenda krona!
Mer
16 år 9 månader sedan #84558 av Nissegossen
Jag själv har haft Depå Neurolepitkat Trilafon näst intill konstant sedan 1980.

Jag vet var gränserna går, för jag ligger ofta med närpsykotiska tillstånd!

Jag vill själv ha en adekvat dos som gör att det bevarar mitt intellekt så att jag själv har möjlighet att öka dosen. Detta gör jag tillsammans med han som ger mig injektionen.

Vi har fått läkarens löfte att jag själv med hjälp av min kontakt som ger mig sprutan att själv avgöra när jag behöver mer tillägg på dosen.

Jag har 1 ml varannan vecka. Det är då 108mg/ml

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 9 månader sedan #84565 av stefan
Tar för närvarande seroquel som ger mer känslor, men är inte lika effektivt som risperdal mot att man hör sina egna tankar(gedankenlautwerden) och andra mer främmande rösttankar. Vidare kan man vid högre dos av risperdal få lite mindre livlig ansiktsmimik samt något stela ögon enligt min erfarenhet, men som bekant är effekten av mediciner individuell.
Mer
16 år 9 månader sedan #84573 av Admin1
Jag tar numera Risperdal i lågdos. Tidigare använde jag Trilafon, men Risperdal är litet bättre faktiskt tycker jag med effekt också på depression, ångest och sömnsvårigheter.
Mer
16 år 9 månader sedan #84587 av mopa
Leponex saknas.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 9 månader sedan #84611 av
Svar från i ämnet Vilket antipsykotika tar du idag?
Tar 20mg abilify