THERALEN VS NOZINAN

Mer
19 år 5 månader sedan #6241 av erco
Vilken är bäst tycker ni? Jag för min del tycker theralen är bäst och ta på dagen men nozina till natten.
Mer
19 år 5 månader sedan #6262 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet THERALEN VS NOZINAN
Jag har prövat theralen, men jag kände mig helt knockad. Som att jag varit i slagsmål och benen hängde efter mig. Nozinan fick jag en gång, och det var på sjukhuset, kommer inte ihåg hur jag kände av den för jag var så borta ändå.
Mer
19 år 5 månader sedan #6264 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet THERALEN VS NOZINAN
Jag för min del tar när jag vill sova, två fem mg Theralen vid sjutiden på kvällen. När jag ligger på soffan så nästan somnar jag vid TV4 nyheterna klockan tio. Tar man dem försent blir hang over effekten jobbigare på morgonen.
Nozinan? Nej, den vill jag inte ha överhuvudtaget! Man tar den klockan sex på kvällen somnar relativt sent och har hang over effekt tills klockan är två på eftermiddagen dagen därpå. Tar jag hundra mg Nozinan kan inte jag prata rent, för tungan lyder mig inte, kan inte göra mig förstådd!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 5 månader sedan #6266 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet THERALEN VS NOZINAN
Jag har bara fått Nozinan en gång. Det var när jag var nyinsjuknad och ganska uppvarvad. Rohypnol räckte inte som sömnmedel, men när jag fick Nozinan somnade jag direkt. Ruskigt effektivt då.

Theralen har jag aldrig prövat, som sömnmedel föredrar jag Propavan, som är mer en ren antihistamin och inte neuroleptikum, som Theralen. Propavan var ett bra sömnmedel tycker jag utan trötthet dagenefter.