risperdral efexor imovane

  • nea-74
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88568 av nea-74
Svar från nea-74 i ämnet risperdral efexor imovane
Ja det är något ja vet om som hade varit fruktansvärt.. men än så länge inget sånt. Vi tjejer har lite otur med neuroleptika. Tråkigt o ledsamt. Ni killar klär ju med något att ta i. Hur som så är det insidan som räknas i slutändan för både killar o tjejer..
Mer
16 år 8 månader sedan #88651 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet risperdral efexor imovane
Både Risperdal och Efexor kan påverka sexlivet, men jag tror att Risperdal nog är värst på den punkten. Som Mammas son påpekade så höjer Risperdal hormonet prolaktin och det tros vara det, som framkallar besvären. Det finns andra nya antipsykotika, som knappt påverkar prolaktinet alls, som Abilify och Seroquel. Du kanske kan be att få byta till dem. Den gamla typen av antipsykotika påverkar ofta prolaktinet mer än de nyare preparaten med undantag för Risperdal.
  • nea-74
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88661 av nea-74
Svar från nea-74 i ämnet risperdral efexor imovane
funderar starkt på abilfly. Hopp om att bara stå på den.letar i arkiven här lite svårt att hitta allt. Vill bara fråga Isa alise o fredrik om ni fortfarande mår toppen av den och om känslolivet kommer tillbaka.. Är inte lite rastlöshet bra för vikten kanske man äntligen kommer igång o tränar.. All lycka t er Nea
Mer
16 år 8 månader sedan #88779 av pojkmamman
Av de neuroleptika jag ätit så är cisordinol den som påverkat mitt lust och känslocentra minst. Därefter zeldox som tyvärr inte hade önskvärd effekt på mitt sjukdomstillstånd.

Trilafon och risperdal var värst. Kände absolut ingenting för nånting. Haldol ska vi inte tala om men det åt jag inte så länge...

Blev på tvång satt på leponex och den funkade riktigt bra (ur ett friskhetsperspektiv, det var jobbigare på det känslomässiga planet) så efter tre år fick jag välja och då valde jag cisordinol som underhållsmedicin. Jag tycker den funkar kalasbra! Men det är säkert individuellt också.

Jag gillade aldrig risperdal. Tyckte jag kände mig som en akvariefisk.
Mer
16 år 8 månader sedan #88834 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet risperdral efexor imovane

nea-74 skrev: funderar starkt på abilfly. Hopp om att bara stå på den.letar i arkiven här lite svårt att hitta allt. Vill bara fråga Isa alise o fredrik om ni fortfarande mår toppen av den och om känslolivet kommer tillbaka.. Är inte lite rastlöshet bra för vikten kanske man äntligen kommer igång o tränar.. All lycka t er Nea


Abilify ger ett normalt sexliv... man får tillbaka alla känslor igen... jag hade Risperdal i 8 år innan jag fick Abilify... det är en jättestor skillnad...
  • nea-74
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #89185 av nea-74
Svar från nea-74 i ämnet risperdral efexor imovane
tack för svaren betyder mycket när man är ensam i sin bekantskap om att vara beroende av tabb kramar