Massage

  • JTL
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88776 av JTL
Massage skapades av JTL
Jag funderar på att boka in en 30 minuter tid hos massören i min stad för lite massage.
För jag är så förbannat spänd och stel i nacken och ryggen pga. biverkning från Risperdal Consta medicinen.

Är det någon här på viska som har prövat massage mot medicin biverkning, som kan rekomendera masssage ?

Det är nåt som FK borde betala.
Mer
16 år 8 månader sedan #88778 av pojkmamman
Svar från pojkmamman i ämnet Massage
Mot biverkningar tror jag inte det funkar, däremot mot den fysiska stressen som uppstår i samband med dessa.

Jag fick regelbundet boll-massage första vändan inne på psyk(allmänpsykiatri då) och det va väldigt avslappnande. Tyvärr fortgick det inte eftersom jag restrerande gånger legat inne på psykosakuten. Min make tror på detta och har köpt en bok om massage och akupressur. Han kör det på mig då jag är alltför speedad/spänd/ångestfylld/uppåt. Det funkar oftast för stunden iaf.

Hjälper det inte mot biverkningarna så är det iaf väldigt avslappnande just då, under tiden.

Annars tycker jag akupunktur är det bästa mot stelhet och spända kroppsdelar.
Mer
16 år 8 månader sedan #88793 av Geta
Svar från Geta i ämnet Massage
En gång har jag fått massage när jag låg inne på psyk.
En sjukgymnast löste upp spänningarna i nacken.
Det var härligt! :D
Mer
16 år 8 månader sedan #88796 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Massage
Det är mycket enkelt att utföra massage. Jag har en hel bilderbok om hur man går tillväga och vilka aromatiska essenser och oljor man skall använda. Jag kan inte så mycket. Men där var en som kunde massage på Gyllenkroken och han gjorde det på alla som ville ställa upp.

Han gav jag massage istället, bara för att den som alltid ger massage får ingen själv! Han vart nöjd! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 8 månader sedan #88807 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Massage
Ja, jag får väl tjugo min kanske för trehundra spänn hos en professionell massör. För att rätta till kotorna och lederna + ryggmassage, ibland nacke.

Jag är spänd i låren men det beror på felaktig balans i ryggen, säger dem. Jag unnar mig det när jag har extra ont.

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 8 månader sedan #88826 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Massage
När jag hade biverkningar av medicin så gick jag regelbundet på massage... det var härligt... kramperna släppte och musklerna fick vila ett tag...