tardiv dyskinesi

  • zeldox
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #91624 av zeldox
tardiv dyskinesi skapades av zeldox
undrar om nån kan hjälpa till att svara har ätit zeldox 60 mg i över 1 år och har ätit fluoxetine.man höjde dosen på fluoxetine till 20 mgsakta men säkert började jag att gapa med munnen ,typ ofrivilliga rörelser.Det kom och gick.resultatet blev 13 timmars kräning och massa ofrivilliga rörelser .suttit så en hel sommar.Tardardiv dyskinei?massa kraper i ansiktet.bakhuvudet tungrörelser.äter inte zeldox,väntar på remiss till neurologen-
Mer
16 år 7 månader sedan #91627 av Geta
Svar från Geta i ämnet tardiv dyskinesi
Vad jobbigt!
Hoppas att du kan bli fri från det.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 7 månader sedan #91631 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet tardiv dyskinesi
jag har inga problem med detta, men lite sammandragningar kring ena låret brukar uppstå vid vissa lägen. Sen rör jag händerna på ngt märkligt sätt, liksom försöker mjuka upp dem. Men lycka till hos neurologen.

Vars är världen på väg?
  • MÅNS
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #91678 av MÅNS
Svar från MÅNS i ämnet tardiv dyskinesi
Jag tar akineton mot min stelhet och det hjälper mot myrkrypningar tar jag iktorevil
Mer
16 år 7 månader sedan #91708 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tardiv dyskinesi
Tardiv dyskinesi brukar oftast uppträda efter längre tids användning än ett år. Risken för tardiv dyskinesi har sagts vara 90 % lägre för nya antipsykotika typ Zeldox än för gamla antipsykotika. Det verkar tycker jag vara väldigt liten risk att få tardiv dyskinesi av Zeldox efter redan ett år.

För Fluoxetin finns följande biverkningar:
onormala rörelser med kort varaktighet (t ex muskelryckning, ataxi, tremor, myoklonus),
Men de skall ju bara vara kortare tid iofs.

Avvakta och hör vad neurologen säger för han kan säkert avgöra om det är tardiv dyskinesi som du har.
Mer
16 år 7 månader sedan #91762 av bom
Svar från bom i ämnet tardiv dyskinesi
jag fick hemska kramper av fluanxol, hela ryggen låste sig å jag kunde inte gå..slutade med den och har nu seroquel, å fick em krampattack igår, men akineton gjorde susen..hade problem med zyprexa och trilafon prolongatum med ryckningar som inte gick över..svårt med biverkningar.hoppas att det löser sig för dig.lycka till!