Första dagen på Abilify

  • aivo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #92340 av aivo
Första dagen på Abilify skapades av aivo
Morgonen började med ett lyckorus.. det höll i sig i princip hela dagen. :D

Jag ser världen och hör världen bättre, känner mig mer levande. Det är precis det jag är ute efter främst, sen att kunna gå ner i vikt är ett plus.

Biverkningar ja fått första dagen är dålig mage, svettningar, små kriser när känslorna kommer tillbaka. Har hört att man ska sova dåligt den första tiden så får se hur det är ikväll!

Rent psykotiskt så känns dosen rätt för mig, har inte fått någon märkvärd ökning av psykotiska symptom.. men får se om en vecka det är då det brukar märkas mest. (äter 15mg)

Eftersom jag är schizotyp och måste äta neuroleptika typ jämt så vill jag ha en bra medicin som man kan leva med liksom.

Återkommer om en vecka! :rolleyes:
Mer
16 år 7 månader sedan #92343 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Första dagen på Abilify
Det är nog lite placebo effekt du har hamnat i nu, tror jag.
Man får ingen direkt effekt medesamma man börjar ta Abilify. Det går inte på en timme eller så.
Men jag hoppas du får bevara den känslan nu, för det måste vara härligt.
:D
Mer
16 år 6 månader sedan #92389 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Första dagen på Abilify
Första tiden när man börjar med abilify så är nog risken stor att du får problem med sömnen. Skaffa en bra sömnmedicin direkt då.

Sömnproblemen var övergående för mig (äter Abilify).

Lycka till!
Mer
16 år 6 månader sedan #92391 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Första dagen på Abilify
För mig var det tvärt om - kunde inte hålla mig vaken de första dagarna.
Mer
16 år 6 månader sedan #92402 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Första dagen på Abilify

Fredrik skrev: Första tiden när man börjar med abilify så är nog risken stor att du får problem med sömnen. Skaffa en bra sömnmedicin direkt då.

Sömnproblemen var övergående för mig (äter Abilify).

Lycka till!


Välkommen tillbaka, Fredrik! Det var länge sedan du var här. Hur har du det nuförtiden?
Mer
16 år 6 månader sedan #92405 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Första dagen på Abilify
Det är bara bra med mig admin. Arbetsträningen gick väldigt bra och nu har jag fixat ett jobb, en lönebidragsanställning.

Allt går väldigt bra och jag mår bra, hoppas ni andra har det bra också. Vill passa på att tacka för allt stöd jag fått från den här underbara sidan.

Mvh Fredrik.