Höga doser Nozinan för att kunna sova?

  • Xanax
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Kopparmedlem
  • Kopparmedlem
  • Richard's nöd-konto
Mer
16 år 5 månader sedan #96819 av Xanax
Jag har käkat i princip varje sömnmedel som finns, Imovane, Stilnoct, Propavan, Theralen, Flunitrazepam & Nitrazepam. Men inget har hjälpt mig mot mina nattliga uppvaknanden. Vaknar typ 5-6 ggr per natt o går upp o röker.

I veckan fick jag Nozinan utskrivet, 25 mg, men jag skulle testa mig fram till jag hittade lagom dos. Första dagen tog jag 25 mg - Inget hände, andra dagen tog jag 100 mg - Inget hände, tredje dagen tog jag 200 mg - Då blev jag ganska trött, men vaknade ändå. Igår tog jag 300 mg o det sov jag gott på. Men ska det verkligen krävas så höga doser? I FASS står förvisso att doser om 200-300 mg kan behövas, men jag antog att det är för den antipsykotiska effekten.

Jag äter 4 mg Haldol på dagtid mot paranoia. Samt har jag Efexor 225mg, Mirtazapin 30 mg & Iktorivil 4 mg.

EDIT:
Kan tillägga att jag har ett enzymfel som gör att jag bryter ner de flesta substanser oerhört fort.

/skrivet från Richard's nöd-/extra-konto...
Mer
16 år 5 månader sedan #97048 av Admin1
Jag vet att jag läst på ett ställe att om man har allvarliga sömnproblem kan det bero på att dosen av antipsykotika är för låg. Vid depressioner kan också sömnen vara störd med uppvaknande mitt i natten.

300 mg Nozinan är väldigt hög dos. Normal vid sömnsvårigheter används 10-25 mg Nozinan. Välkommen tillbaka till sajten! Det var länge sedan sist.