ROXIAM och HIBERNAL

Mer
19 år 5 månader sedan #6677 av erco
roxiam är det bästa jag har prövar men hibernal var bra ok.
hibernal var jobbig att ha på somaren men då bytte dom ut den mot något annat. Roxiam gav inga biverkningar på mig men det måste ha varit något som dom drog in den vet inte vad det var. Någon som vet?
Hadde facktist samma dos på dom 300 mg på morgonen och 300 mg på kvällen men till roxiamet måsta jag ta akineton.
Mer
19 år 5 månader sedan #6682 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ROXIAM och HIBERNAL
Roxiam drogs in för det konstaterades att människor faktiskt dog på grund av den. jag har själv haft medicinen men den hjäpte mig inte, så jag satte ut den, och återvände till min gamla. Detta var innan de drog in den. Tydligen var det så, vad jag hört berättas, att det var genetiskt betingat, ifråga om vem som dog på grund utav den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 5 månader sedan #6709 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ROXIAM och HIBERNAL
Roxiam försvann eftersom det gav aplastisk anemi hos ungefär en person på 10000. Det innebar att bildningen av blodkroppar avtog och det är en allvarlig biverkan, som en del kan dö av. Det var Astra, som forskat fram medlet.

Jag använde också Roxiam i ett par år. När larmet kom fick man regelbundet kolla blodkropparna med venprov. Jag tröttnade på det och bytte till Trilafon. Jag tyckte inte att det var så stor skillnad mellan dem egentligen. Men jag har för mig att Roxiam kan ha en teoretisk fördel vad gäller att höja dopaminet i frontalloben.
Mer
19 år 5 månader sedan #6710 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet ROXIAM och HIBERNAL

Admin1 skrev: Roxiam försvann eftersom det gav aplastisk anemi hos ungefär en person på 10000. Det innebar att bildningen av blodkroppar avtog och det är en allvarlig biverkan, som en del kan dö av.


va obehagligt!
Tycker redan att det där med Hibernal och "Hibernalhattar" är obehagligt.
*blä för gammal neuroleptika*