Gemenskap

  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #129761 av Melun
Gemenskap skapades av Melun
Idag slog jag på datorn just medveten om att det var viska jag tänkte besöka. Jag känner det som jag är på samma nivå med er på viska och behöver inte dölja en del saker om mig för er. Andra människor har nog inte ett hum om hur vi har det egentligen.
Att gå i kyrkan är ett problem för mig, trots att jag har ett kristusliv att leva, då de i kyrkan inte har en aning om vad schizofreni är egentligen och slänger iväg ett "Allting gott" titt som tätt. Jag känner ingen gemenskap med dem. Det är så oerfaret av dem.
Mer
15 år 10 månader sedan #129773 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Gemenskap
rsmh, kanske?
Mer
15 år 10 månader sedan #129798 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gemenskap
Kul att du gillar sajten! Den har nu c:a 400 unika besökare per dag om man tittar på svenska ip-adresser. Det är nog ganska mycket för en sådan här sajt.

När du pratar om kyrkan är det svenska kyrkan du tänker på då eller någon frikyrka? Som Khai säger så kan en träfflokal hos RSMH vara ett alternativ också om man vill träffa folk i verkligheten och känna gemenskap. De flesta större orter har en RSMH-lokal.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #129881 av Melun
Svar från Melun i ämnet Gemenskap
Jag tänker både på svenska kyrkan och frikyrkorna. Det soelar ingen roll vilken kyrka det är.

Vi har rsmh inne i stan, men jag går inte dit.
Mer
15 år 10 månader sedan #129906 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gemenskap
Har du varit till RSMH någon gång? Om inte kanske det kan vara värt att testa . Du kanske tycker att det är bra,
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #129933 av Melun
Svar från Melun i ämnet Gemenskap
Jag har väl varit där någon gång, men det är för långt ifrån. Det är en mil in till stan