Gemenskap

Mer
15 år 10 månader sedan #129947 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Gemenskap
Jag har bemötts på samma sätt. Tyvärr tror endel, att man blir helt och hållet frisk, bara man ber tillräckligt mycket... Att vår präst dog i cancer lär vara bevis på att böner inte alltid räcker. Som tur är är vissa mer informerade. Jag har någon gång talat om att det är "en del av min personlighet". Det verkar folk ha lättare att förstå av någon anledning. De i kyrkan bör förstå, då det i (vissa fall/kyrkor iallafall) förekommer tungotal och liknande.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #129963 av Melun
Svar från Melun i ämnet Gemenskap
Man kanske kan bli frisk av jesus, men jag har då inte blivit det. Man kanske inte blir accepterad om man inte blir frisk. De kanske tycker att det är ens eget fel om man inte blir botad. Men jag vet inte om det är så.
Mer
15 år 10 månader sedan #129973 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gemenskap
Jag både älskar och hatar kyrkan.
Har haft en del kontakt med både frikyrkor och
Svenska kyrkan.
Det kan bli problematiskt för många som förespråkar
helande, när de själva blir sjuka trots allt.
Schizofreni och psykoser tror jag dock att kyrkorna
tycker är för svårt för att komma ifråga när det gäller
helande.
Det kan vara bäst att gå i kyrkorna litet anonymt
tycker jag.
Själva kyrkorummet kan vara helande i sig.
Om man inte vill deltaga i gudstjänster, så brukar
det anordnas konserter i kyrkorna.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #129988 av Melun
Svar från Melun i ämnet Gemenskap
Jag tittar på gudstjänster på nätet. Det mindre stressigt för mig. Dessutom har jag gjort mig känd genom att jag har skrivit på nätet när jag varit sjuk. En del folk tittar både en och två gånger på mig ibland. Jag känner mig alltför utsatt och alltför känd för saker som jag skrivit om.
Mer
15 år 10 månader sedan #130018 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gemenskap

Fridsfurste skrev: Man kanske kan bli frisk av jesus, men jag har då inte blivit det. Man kanske inte blir accepterad om man inte blir frisk. De kanske tycker att det är ens eget fel om man inte blir botad. Men jag vet inte om det är så.


Jag tror inte att det är så inom Svenska Kyrkan, men i Livets Ord anser man det och man har fått mycket kritik för det.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #130020 av Melun
Svar från Melun i ämnet Gemenskap
Det är bedrövligt av dem.