Hur började Du skriva på sajten viska.se?

  • arija
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #195730 av arija
Genom en vchattvän (jag aldrig träffat, men som jag öppnade upp mig för) hittade han Terapisnack forum.På terapisnack skrev jag lite om min problematik och där fick jag kontakt med malin som senare tipsade mig om viska.Jag blev medlem direkt och började skriva direkt.
Passande namnet viiiska (vackert ord) Mina (snälla , kloka, utvecklade etc) röster är ju viskare, de är nära mig, de som hatar och väsnas elakt är inte så kloka, utvecklade, vetande etc, de kommer typ från andra sidan stan och skriker eller talar högt.Är så tröttsamt att höra de.Den vetande vet hur smärtsamt det varit dessa år, dyngnet runt och att jag trots allt hanterat det ganska väl att inte hamna på psyket etc.
Tack Malin och tack Viska! :hjärta
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 1 månad sedan #195739 av Jocke
november december 2005 googlade jag en kväll in på viska, efter att ha varit inne på en forum för lokaltidningen. Vi hade pratat lite om psykiska sjukdomar, så jag tror jag googlade på psykiskt sjukdom och hittade en amerikanskt forum, som var tungjobbad, sedan kom viska som nästa alternativ.

Jag skrev inga inlägg förrän i slutet på mars 2006 som gästkrönikör på viska. Jag var tveksam till att blanda mig i viskas angelägenheter, eftersom jag kände att jag var uppskruvad tack vare lokalforumets ibland häftiga utfall, där det förekom personangrepp.

Jag har varit med om personangrepp här också, men det är rena duvungen jämfört med hökarna på den lokala delen. Det gällde att man skrev korrekt, annars rackade dem ner på en.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 1 månad sedan #195773 av Admin1
Intressant tråd. De flesta verkar ha hittat hit via Google. Det är nog bra att Google indexerar innehållet för det rekryterar ju de flesta medlemmarna verkar det som. Har man skrivit ett bra svar till någon så kan det ju därför hjälpa många andra också vid senare tillfälle. Nu skall jag äta stekt sill!
Mer
15 år 1 månad sedan #195779 av Bitte
Jag googlade också på schizofreni. Jag var då i gränslandet att ta till mig att jag hade schizofreni vilket var oerhört svårt i början. Men eftersom Viska medlemmar skrev så bra om sig och sin sjukdom tyckte jag att det gick lättare att acceptera sjukdomen.
Mer
15 år 1 månad sedan #196156 av zippie
Jag hittade viska när jag pluggade till uska/skötare.
Viska har hjälpt mej att förstå en hel del om olika problem vid psykisk sjukdom.
Hade själv en mamma som var psykiskt sjuk + att hon sedan även blev missbrukare, hon finns tyvärr inte bland oss längre.
Det är skönt att veta att flera har samma tankar och funderingar som en annan, vare sej man är sjuk eller frisk.
Jag har fått så mycket hjälp av er här på viska...och ni ska vara stolta över er.
Jag ler med er, jag känner med er, vare sej det är positivt eller negativt ni skriver om.
För några år sen så skulle jag även må dåligt med er, men det gör jag inte längre.
Har som barn till psyksjuk/missbrukande mamma, fått jobba MASSOR med mej själv för att komma över min uppväxt och vad allt det innebar.

En stor kram till er alla :vagen
// Zippie
Mer
15 år 1 månad sedan #196290 av Isa-Alise
Jag googlade något om psykoser och fick fram Viska...

Jag tipsar alltid om Viska när jag föreläser och har återhämtnings och rösthörargrupper, så jag tror en del har hittat hit genom det också...