Ett sök på Viska - allt du behöver!

Mer
14 år 6 månader sedan #248710 av idefix
Måste säga att jag är fantastiskt imponerad av all kunskap som finns samlad på Viska. Jag ska byta från Invega till antingen Zeldox eller Abilify, och tänkte starta en tråd om det. Dock slog det mig att jag kunde söka på forumen, för att se vad andra tidigare skrivit.

Hittade flera trådar om både Zeldox och Abilify, tack ni som skrivit personliga betraktelser, och tack Admin1 för dina alltid välformulerade och innehållsrika inlägg!

/Glad idefix
Mer
14 år 6 månader sedan #248723 av idefix
Huga, läser man biverkningslistan för Abilify på Fass så får man ju nästan mardrömmar. Är det någon som fått allvarliga biverkningar av Abilify som kan berätta om vilka problem de haft?

/Inte fullt så glad idefix längre
Mer
14 år 6 månader sedan #248746 av Admin1
När jag bytte från zeldox till abilify så märkte jag dessa biverkningar. Benägenhet till att kräkas vid ansträngning och en ökad ångest.
Nu äter jag risperdal vilket jag trivs mer med.
Mer
14 år 6 månader sedan #248795 av Zoidar
Vad upplever du för problem med Invega, Idefix?

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 6 månader sedan #248814 av ia-fia
Man går inte upp i vikt som med invega. Och abilify blir man pigg av. Rastlösheten har faktiskt lagt sig något nu.
Mer
14 år 6 månader sedan #248826 av idefix
zoidar,

jag upplever främst sexuella problem, men jag har tagit tester, och tydligen har jag alldeles för hög prolaktinnivå i kroppen, så om jag vill undvika att skelettet lakas ur och att utveckla kvinnobröst så måste jag byta preparat. Hade hög prolaktinnivå redan på Risperdal, och förhoppningen var att bytet till Invega skulle råda bot på det, men nu har jag haft Invega ett år, och det har inte hjälpt.

Blir biverkningarna på det nya preparatet för stora så får jag väl riskera det ovanstående och byta tillbaka helt enkelt. Tycker Invega har gjort mig piggare och jag har inte ont i brösten längre, vilket jag hade på Risperdal. Trodde ett tag att jag hade bröstcancer! :(