Uppgraderingen

Mer
12 år 9 månader sedan #419186 av Admin1
Uppgraderingen skapades av Admin1
Jag skall idag börja förbereda för uppgraderingen till Joomla och uppgraderat forum phpBB3. Det kommer att bli den största förändringen på 8 år på sajten, men är nödvändig för sajtens överlevnad på sikt. Det mesta går att överföra från den gamla till den nya sajten utom möjligen galleriet. Under uppgraderingen kommer sajten att vara stängd i 2-3 dagar innan den öppnar, men först i något enklare form. Sedan kommer sajten successivt att utökas.

Gamla användarnamn och lösenord gäller också på den nya sajten. Men personliga avatarer kan gå förlorade, så spara den på din dator redan nu.

Uppgraderingen kan ske i slutet av denna vecka eller nästa vecka.
Mer
12 år 9 månader sedan #419193 av saara
Svar från saara i ämnet Uppgraderingen
Kan också de avatarer som man har tagit från Viska försvinna eller bara de som man har satt in själv?

Kommer inte mera ihåg vad som ändras efter uppgraderingen?
Blir Viska snabbare?
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
12 år 9 månader sedan #419306 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Uppgraderingen
OK! :tummenupp
Mer
12 år 9 månader sedan #419308 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Uppgraderingen
Då ser jag till att gardera mig redan nu. Nissegossen, om du läser det här skulle jag vilja ha din hjälp. Jag vill ha en avatar liknande den jag har idag. Nämligen Bender från Futurama. Jag kan skicka dig ett pm med mitt lösenord, precis som förra gången.
Mer
12 år 9 månader sedan #419315 av wasp
Svar från wasp i ämnet Uppgraderingen
OK! Då vet jag! :!:
Mer
12 år 9 månader sedan #419318 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Uppgraderingen
Jag skall försöka Fantasio, om jag hittar Bender på webben, men vet i nuläget inte ens hur jag lägger min egen avatar på bilder i datorn! Får luska lite här på hur jag skall göra, men jag kan inte lova dig någonting...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum