Frågesport!!

  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
4 år 11 månader sedan #1149237 av Klanggedin
www.viska.se/sjaelvtesterna/fragesport

19/19 rätt den här gången..
Är det ens gamla svar som sparas för dom var WACK!
Mer
4 år 11 månader sedan #1149360 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Frågesport!!
Nej, gamla svar sparas aldrig i testerna. Det går att göra det, men jag har hoppat över det. De här testerna har jag gjort själv med ett program, som heter Fabrik. Fabrik är ansett som mycket svårt att använda.
  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
4 år 11 månader sedan #1149364 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Frågesport!!
Oj? Alla test? Jag tyckte Mät dina psykiska symptom (BPRS) var väldigt bra för det fanns förklaringar på vad varje fråga var ute efter. Mycket svårt att veta tycker jag när dom frågar om du är misstänksam. Vadå misstänksam? Är man inte det ändå? Det blev som tydligare när dom förklarade att det var orimlig misstänksamhet. Så noga var dom inte med mig när dom satte min diagnos.

Tack Admin.
Mer
4 år 11 månader sedan #1149381 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Frågesport!!
BPRS-testet och PANSS-testet används när man skall mäta effekten av nya antipsykotika. PANSS-testet är nog då mer använt än BPRS. Det konstiga är att man inte tar upp sömnbesvär för de är ju vanliga vid psykoser eller innan psykoser.
  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
4 år 11 månader sedan #1149385 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Frågesport!!
De finns många test och dom här är förmodligen bra för att dom används av vården. Jag antar att man lagt ner mycket tid på att validera dom.

Jag kan känna att de framsteg som har gjorts dom senaste tio åren på avgränsning och identifikation har gjort testen mer pålitliga.

När jag började med psykiatri hade jag ingen aning. Det är inget man kan läsa sig till och egentligen är det fel att utgå från information på nätet om den sjuka människan som jag gjorde.
Mer
4 år 11 månader sedan #1149386 av Geta
Svar från Geta i ämnet Frågesport!!
Har haft kontakt med psykiatrin i över 50 år. Det har aldrig gjorts något test på mig. Måste ha varit ett solklart fall.