Google spionerar på oss här på Viska!

Mer
4 år 3 månader sedan #1224113 av Vittrad
Det är inte bara intressebaserad annonsering som är creepy. Det går att ladda ner en kopia av innehållet i sitt google-konto. Där kan man se data som google har sparat om en. Foton, filmer, inspelningar, you name it.

Mer
4 år 3 månader sedan #1226868 av Inwatto
Ryser när jag ser vad Google samlar in av data om privatpersoner. Såg en bit av Dokument utifrån: AI - hot eller möjlighet? på Kunskapskanalen om att förutsäga vad folk tänker på och att studera deras personlighet. Det kan sedan användas på många, skrämmande sätt. Få rätt personer att gå och välja i demokratiska val och få "fel" personer att sitta hemma. Påverka personer att bli glada genom att ändra vad som visas på Facebook. Eller ledsna.

Vi får stödja de som vill ha lagar om reglering av AI!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 3 månader sedan #1226869 av memphis
Verkligen otäckt Vittrad och Inwatto. Jag tror knappt vi kan föreställa oss alla sätt detta kan missbrukas. Jag har stängt av riktade annonser i Google, men det är ju bara att sticka huvudet i sanden. Det pågår ju ändå denna kartläggning av våra personer.
Mer
4 år 3 månader sedan #1226870 av Fantasio
Jag kan agera mot Google, ta upp det i mina flygblad. Men jag kan inte mycket om ämnet.
Mer
4 år 3 månader sedan #1226896 av Nissegossen

Inwatto skrev: Ryser när jag ser vad Google samlar in av data om privatpersoner. Såg en bit av Dokument utifrån: AI - hot eller möjlighet? på Kunskapskanalen om att förutsäga vad folk tänker på och att studera deras personlighet. Det kan sedan användas på många, skrämmande sätt. Få rätt personer att gå och välja i demokratiska val och få "fel" personer att sitta hemma. Påverka personer att bli glada genom att ändra vad som visas på Facebook. Eller ledsna.

Vi får stödja de som vill ha lagar om reglering av AI!


En han hette Asimov har skrivit robotikens 4 lagar författare sci fi
sv.wikipedia.org/wiki/Robotikens_lagar

Redan 1940 framsynt man

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1226899 av wasp
Är nog inte bara Google, utan många snokar.