CAN-skattning ??

Mer
19 år 3 månader sedan #8021 av silverseven
Jag ska till min öppenmottagning på Fredag för att fylla i en vad dom kallade CAN-skattning, det verkar vara en massa frågon ang, olika behov osv.

Har ngn av er fått fylla i någon sådan, jag såg på pappret att en fråga var ang sexuellfunktion, jag undrar bara vem som kan ha nytta av att veta det?

Jag kanske skiter i det om jag inte förstår motiveringen.

Nåja hare så bra ni kan /S
Mer
19 år 3 månader sedan #8033 av Geta
Svar från Geta i ämnet CAN-skattning??
Intresseföreningen för schizofreni har gått
ut med sådana frågor om sexuell lust och
förmåga.
Det måste ha med biverkningarna av medicinerna
att göra. Vad kan annars sjukvården göra åt det?
Mer
19 år 3 månader sedan #8039 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet CAN-skattning ??
Jag har letat efter information om CAN på Internet. Tydligen heter den Camberwell Behovsskattning och verkar användas rutinmässigt för att undersöka vilka behov man har.

Tydligen ingår den sexuella delen i skattningen och den är väl till för att undersöka vilka sexuella behov som inte är tillgodosedda. Jag tvivlar att de har någon plan för att hjälpa dem med problem här. De frågar nog enbart för att det ingår i skattningen och kanske för att föra statistik på det.
Mer
19 år 3 månader sedan #8042 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet CAN-skattning ??
Jag håller med Geta! Det måste bero på att man vill veta vilka mediciner som ger minskad sexuell lust. Detta för jämförelsens skull.

Ett fungerande sexliv ger för de flesta människor en högre livskvalite än ett liv utan sex.

Sen är det nog så att det det bara är en parantes, det att man konstaterar det och sedan gör man ingenting åt det.
Var och en som patient måste själv reagera över en medicin som medför olägenhet i det fallet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #8065 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet CAN-skattning ??
ringer en avlägsen klocka, tror jag gjort det.
Tyvärr är mitt minne till ingen nytta, eftersom jag inte minns något om det. Men jag har gjort den iallafall...
Mer
19 år 3 månader sedan #8070 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet CAN-skattning ??
Hej Tryskey,

Vilket jättefint och starkt inlägg du gjorde till självhjälpsboken!!!! :D :D :D Tack för att du ville dela med dig av dina erfarenheter!!!

Jag har skickat ett personligt meddelande till dig....