schizofreni hos möss

  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 vecka sedan #120955 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet schizofreni hos möss

Jocke skrev: Jag vet inget om dig, varför skulle du frihetsberövas? Allt pga möss? Varför man använder möss i forskningssyfte istället för apor, är väl underligt eftersom dem liknar människans dna lite närmare, men det kan handla om enkelhet vem vet? Vem kan svara bättre på Niklas fråga?

Jag vet för mycket, så jag är farlig...Ingenting är farligare än sanningen.
Mer
16 år 1 vecka sedan #120958 av Geta
Svar från Geta i ämnet schizofreni hos möss

Niklas. skrev: Enligt senaste numret av illustrerad vetenskap har man nu gjort försök på psykotiska möss(!) och tagit fram en ny kemikalie kontra schizofreni som inte direkt dämpar dopaminet men indirekt. Psykotiska möss verkar mycket krystat. Låter som en bluff igen.

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=...topic.php?f=1&t=8911 [/url]<!-- l -->
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 vecka sedan #120963 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet schizofreni hos möss
Stimuli/respons hos någonting som saknar mänskligt samvete är meningslöst att forska på om man vill säga någonting om det mänskliga medvetandet. I själva verket handlar schizofreni bara om möss och råttor.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 1 vecka sedan #120965 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet schizofreni hos möss
Vilken sanning representerar du Niklas? Sanning i syfte att såra, eller sannig i syfte att hjälpa? Den obehagliga sanningen kan stjälpa en från att leva vidare, så detta ska vi väl undvika här va? Den andra sanningen kan också göra ont, men du kommer till insikt att ärlighet varar längst!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 1 vecka sedan #121006 av Stinan
Svar från Stinan i ämnet schizofreni hos möss
:lol: :lol: psykotiska möss :?: :lol: :lol:
Däremot finns det en hjärnrubbning hos möss som resulterar i sk "dansmöss", sjukdomen är obotlig och det bästa man kan göra åt dem är avlivning :( Jag vet, för jag har haft möss som sällskapsdjur
Mer
16 år 1 vecka sedan #121010 av mopa
Svar från mopa i ämnet schizofreni hos möss
Jag har haft möss i många år, men ingen har verkat schizo. :lol: