Inlagd

Mer
19 år 2 månader sedan #9054 av Abzu
Inlagd skapades av Abzu
Hej!

Tänkte bara skriva lite till er eftersom jag inte synts så mycket på sistonne. Jag är inlagd på Psykiatriska Rehabiliterings Enheten här sen en månad tillbaka och nu är jag hemma på helgpermis.
PRE är mycket bättre än St.Lars i Lund. På PRE känner jag personalen sen tidigare eftersom jag gått dit i öppenvården under ett halvår minst en gång i veckan. Vi har också en del aktiviteter under dagarna, tex Färg och form varannan onsdag, bowling på tisdagar, samtalsgrupp för inlagda på onsdagar och snart börjar en ny grupp som tillsammans får igenom häften om schizofreni kallade "Kompetenz".
Jag har fått några trevliga bekanta bland patienterna som jag pratar och spelar kort med.
När jag blev inlagd var det pga depression och Efexorn höjdes till 225 mg, men det mådde jag inte bättre av. Jag blev "avstängd" och har nu också verkat få lågt antal trombocyter (blodplättar) vilket gör att mitt blod inte koagulerar som det skall så att jag får en massa blåmären hela tiden.
Men nu sänktes Efexorn till 150 mg igen och jag börjar känna mig lite mer som en människa igen, inte lika avstängd men det är på gott och ont.

Ta hand om er!

/// Hälsningar Abzu
Mer
19 år 2 månader sedan #9056 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Inlagd
Jobbigt att du fått problem med blodbilden... har det med medicinen att göra? Ska du fortsätta med samma sorts medicin i så fall? Finns ingen annan som är mer lämpad för just dig? Tycker att du ska prata med din läkare om det....
Mer
19 år 2 månader sedan #9058 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Inlagd
Tråkigt att du varit inlagd och ganska länge också. Jag håller med Isa-Alise om att det är konstigt att de fortsätter med Efexor trots biverkan på blodplättarna. Det är visst en ganska ovanlig biverkan läste jag i FASS 1/1000-1/10000. Jag tycker att du skall be att få ett annat antidepressiva. Nästan alla antidepressiva ger ungefär samma effekt, men man kan få pröva sig fram innan man hittar det som passar bäst.

Vet du hur det är med Hanna_Norr? Hon har inte synts här på ett bra tag.
Mer
19 år 2 månader sedan #9060 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Inlagd
Läkaren sänkte iaf Efexorn till 150 mg och eftersom Efexorn inte verkar hjälpa mig längre så kommer hon säkert att sätta in någon annan anti-depp. Jag läste också att det är en sällsynt biverkning, men att jag fått den kan ju bero lite på att jag ätit en hög dos också.

Jag har tyvärr inte hört nått av Hanna Norr på länge....
Mer
19 år 2 månader sedan #9081 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Inlagd
Ät inte Magnecyl nu när du har för lite blodplättar. Det ökar blödningsrisken ytterligare. Jag såg förresten Hanna_Norr här på sajten igår. Hon verkar glädjande nog vara här ibland. Jag var lite oroad över att hon var inlagd också för hon har inte synts på väldigt länge.