ATT : Patientnämnden

Mer
15 år 7 månader sedan #150725 av Skogsfinnen
Här har ni min ärendelista till patientnämnden i en norrländsk stad. Som förklaring är att när tre versaler dyker upp representerar dom ett namn. Versalerna XXX representerar ett avdelningsnummer. Siffror anger ort.

ATT : Patinetnämnden

Goddag

I detta ärende tänker jag ta upp en del oegentligheter som har försigått på Avd XXX i 123.

Notering 1.
Under länsrättens förhandlingar så ger Överläkare ABC sken av att ha blivit attakerad av mig på ett sådant sätt att jag klätt av mig och gått i utfall mot honom.
Sanningen var att jag tvingades av kläder och sedan rusar Överläkare ABC in på mitt rum skrikandes "Nu ska du få." och att jag instikntivt går naken upp i försvarställning för att slåss för mitt liv.

Notering 2.
Vid många tillfällen påtalar jag att jag inte tål Haldol och Trilafon, men ändå ges det till mig fyra ggr och varje gång tror jag att jag ska dö av ångesten.

Notering 3.
Jag får magsårsmedecin av okänd sort i dagsläget, Haldol, Trilafon och två olika Epelepsimedeciner. När jag kollar i FASS så ska inte denna cocktail ges under samma period av medecinering. Dvs Överläkare DEF hade gjort ett väldigt taffligt förarbete för att finna rätt medecinering plus det där med haldol och Trilafon.

Notering 4.
Jag påstsås ha slått en kvinna som heter "Camilla" hon skulle ha jobbat en endaste dag och dagen därpå var visst hennes bröllopsdag. Problemet var att hon inte har synts till i tidningen som nygift efter 6 veckor. Ingen vet hennes efternamn. Alla arbetslag vet inte om det. Det är en lögn enligt mig.

Notering 5.
Jag har varit inlaggd på HSL men ändå förvägrats tillträde att gå utanför avdelningen i 8 dagar.

Notering 6.
Diagnoser ställda av SJUKSYSTRAR, som enligt lag inte får ställa psykiatriska diagnoser på stående fot har gett mig diagnosen Schizoaffektivt syndrom. Vilket är lögn och förbannad lögn.

Notering 7.
Jag förvägrades träffa en läkare under dom 5 till 6 första veckorna på avdelningen.

Notering 8.
Personalen gick änkomnt ut för att få mig i spännbälte genom att knuffa mig dagligen detta skedde mest av en person som heter GHI, JKL och en sjuksyster vid förnamn MNO. Dom gick änkomnt ut för att provocera fram gräl hela tiden eftersom dom ville förnedra mig med spännbälte. Vilket dom lyckades 6 ggr med. och att jag undvek ca 20 ggr.

Notering 9.
Jag var lugn när jag kom till avdelning XXX i 456 (där jag stannade 6 dagar) ändå sattes jag i spännbälte på en gång jag kom dit.

Notering 10.
Min Melka skjorta (värde 2000skr) blev sönderriven ändå undvek avdelningschefen att träffa mig för att jag skulle få ersättning för sönderriven persedel.

Notering 11.
Överenskommelser med läkare hölls inte från läkarhåll. Tidpunkter då jag äntligen skulle få min första läkarträff på avdelningen sköts upp 2 dar i sträck utan att jag fick veta tidpunkt för när jag skulle träffa läkaren. Vid andra tillfället var läkaren 2 timmar försenad. Vid hemkomst var överneskommen medicinering ej överensstämmande med den plan som PQR och jag kommit överens om.

Notering 12.
Brott mot grundlagen att få del av nyhetsflöded hölls inte under 5 veckor på avdelningen eftersom Svensk radios P3 och P4 inte fanns i radioutbudet.

Notering 13.
Personalen fick vara hur uppkäftig som helst och vräka ur sig vilka förolämäpningar som helst mot mig, men jag fick inte svara med samma mynt, men gjorde det ändå (se bältesspänning Not 8.)

Notering 14.
Personalen på avdelning XXX i 456 bestämde enhälligt över TVn och vi patienter fick rätta oss vad personalen ville se (OS)

Notering 15.
Personalen i 456 bröt mot tysnadsplikten och skvallrade att jag låg inne på Avd XXX (indicier på detta, som sagt ingen eld utan rök).

Notering 16.
Överläkare PQR bjöd in 2 läkarstuderande på möte med mig, vilket jag inte hade rätt att yttra mig något om dom skulle få närvara eller inte.

Notering 17.
Manlig Personal gjorde närmanden av sexuel karaktär, vilket inte uppskattades av mig.

Notering 18.
Manlig personal hotade med represalier utanför avdelningen i det civila.

det var nog allt för min period i slutet av juli till slutet av september.

Skogsfinnen

PS
Apropå sexuella närmande är jag av manligt kön
DS
Mer
15 år 7 månader sedan #150922 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ATT : Patientnämnden
Väldigt intressant! Skickade du in det som en anmälan eller delade du upp dem i flera? Har du hört något från Patientnämnden ännu?
Mer
15 år 7 månader sedan #150935 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet ATT : Patientnämnden
Det var en gedigen lista, hoppas du får gehör och ev. rättelse. Kommer dom fram till att du blivit "fel" behandlad så kan du få ersättning. (tror jag)
Lycka till !
Mer
15 år 7 månader sedan #151580 av Skogsfinnen
Svar från Skogsfinnen i ämnet ATT : Patientnämnden
Inget svar ännu.

Skogsfinnen
Mer
15 år 7 månader sedan #151651 av w200i
Svar från w200i i ämnet ATT : Patientnämnden
FRUKTANSVÄRT!
Dem borde ge dig upprättelse och skadstånd!
Hoppas dem gör det.
Sådant här ska inte accepteras längre i detta samhälle!-
Vanvård och övergrepp mot människor av personal och läkare!

Någon myndighet/enhet måste ta tag detta någon gång och rensa upp bland personal och psykiatriker som inte borde få vara där!

Har du funderat på att kontakta media som exempelvis Uppdrag Gransknig?
Mer
15 år 7 månader sedan #151766 av Skogsfinnen
Svar från Skogsfinnen i ämnet ATT : Patientnämnden
Inget svar ännu.
Jag tror jag är en het potatis.
Jag tror att mörka vad som hänt är det alla inom sjukvården i en liten stad vill.
Rättvisa joh tjenare nattmössor, det uppnås inte.
Och jag har följt PUL, men som privatperson behöver jag inte följa PUL utan då handlar det om myndighet som ska följa PUL. Vi får väl se, på onsdag ska dom enligt telefonsvararen kunnat ta kontakt om inte då får ni veta vilken stad allt har hänt i och vilken stad som velat att jag ska möta social död i hela mitt liv.

Skogsfinnen