Karizma

  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17102 av kgu
Karizma skapades av kgu
När jag var frisk så utstrålade jag något magiskt, som inte finns längre.Många människor sa till mig när jag var frisk att jag hade en sån karizma. Magin är försvunnen och därför ingen utstrålning längre.
Kan detta bero på schizoaffektiviteten?. Jag känner mig nuförtiden oftast som ett grått streck med mycket ångest. Magin som jag kände förr, kom mycket ifrån musiken.Jag spelade i ett band (jag spelar trummor), och vi var mycket framgångsrika och hade mycket spelningar.Jag kände mig ärligt talat speciell då. Jag fick en depression innan min psykos bröt ut.Det var kanske depressionen som tog min magi ifrån mig. Någon skönare känsla än magi kan man inte ha. Jag saknar den och jag vill få tillbaka den. Den gjorde mig stark.
Mer
18 år 10 månader sedan #17103 av Geta
Svar från Geta i ämnet Karizma
Det kan vara en överdos av medicin som tar
bort karisman.
Som det skrivits om här tidigare kan man bli som
en "grönsak" av läkemedel mot schiz.
  • Linnea
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17110 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Karizma
Gandhi var väl karismatisk?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17113 av
Svar från i ämnet Karizma
jag har alltid trott det berott på personligheten, själv har jag ingen karisma. Men jag orkar knappt bry mig om världen skulle upphöra att existera eller inte.

Är man lycklig och frisk brukar man utstråla det också.
Du är väll inte dig själv riktigt just nu.(eler du är ju det men du är du som sjuk)
Mer
18 år 10 månader sedan #17124 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Karizma
Jag tror att skillnaden i din utstrålning kan bero på en kombination av depression och medicinering... just det där tillståndet som förgår em mani kan vara mycket karismatiskt... personen får mer energi då... är glad... produktiv... utåtriktad...

Kan tänka mig att du kan få fram mer av den utstrålningen igen när depressionen släpper, och ev. med en liten medicinminskning... om det fungerar för dig med lägre dos...

Annars får man hitta sitt nya, lugnare, medicinerade jag... det kan finns en djupare utstrålning som väl når fram ändå... även om den inte är lika stark som när man är utan mediciner.... hos mig finner andra denna medicinerade person mer lätt att umgås med än den person som jag är utan mediciner... jag blir lugnare... har säkert mindre stark utstrålning... men blir bättre på att lyssna på andra...
Mer
18 år 10 månader sedan #17125 av leva
Svar från leva i ämnet Karizma

kgu skrev: När jag var frisk så utstrålade jag något magiskt, som inte finns längre.Många människor sa till mig när jag var frisk att jag hade en sån karizma. Magin är försvunnen och därför ingen utstrålning längre.
Kan detta bero på schizoaffektiviteten?. Jag känner mig nuförtiden oftast som ett grått streck med mycket ångest. Magin som jag kände förr, kom mycket ifrån musiken.Jag spelade i ett band (jag spelar trummor), och vi var mycket framgångsrika och hade mycket spelningar.Jag kände mig ärligt talat speciell då. Jag fick en depression innan min psykos bröt ut.Det var kanske depressionen som tog min magi ifrån mig. Någon skönare känsla än magi kan man inte ha. Jag saknar den och jag vill få tillbaka den. Den gjorde mig stark.


Kan det inte vara så att du har karisman kvar men att du inte ser eller känner den själv?