Psykiatrin i Västerås

  • enhörningen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 veckor sedan #392121 av enhörningen
Psykiatrin i Västerås skapades av enhörningen
Psykiatrin i västerås är under all kritik.

Mycket tvång och olika medicinska behandlingar. De rapporterar heller inte om läkemedelsbiverkningar, på uppmaning tycker personal på avdelning 93 och 96 att detta är nonsens.

Vid samtal med fd personal upplever den gamla personalen klimatet på psykiatrin det som vidrigt och hur man behandlar patienter dåligt.

Vid kontakt med en natt skötare privat är hon i så dålig balans så hon kastar sig på golvet, gråter och skriker att hon ska ta självmord. Hon berättar att hon har stora personliga problem och hyres skulder så hyresvärden hotar om vräkning. Detta är ett exempel på hur en skötare som har hand om patienter och dess bedömningar och tog utbildningen till vårdare på grund av att hon själv hotades av arbetslöshet och fick ta första bästa kortare utbildning.

En annan manlig sjuksyster har sexuell kontakt med en gammal patient på sin avdelning 93 han ansvar för.

I övrigt så är det dåliga journalanteckningar med felstavningar och språkfel.
I övrigt svartmålar psykiatrin i västerås sina patienter i sina journaler. Det finns heller inga prognoser eller positiva meningar och man blandar ihop vad patienterna säger och lägger in sina personliga värderingar i sin journalförning.

Även kan man höra från utomstående att läkarna för ett grovt språk omkring sina "galna patienter" Det kommer bland annat från en sekreterare som arbetar på vuxenpsykiatrin i västerås. Överläkare och psykiatriker har en mycket grov läkarhumor och hånar patienter bakom deras rygg kollegor imellan. Annan personal har hört vad som sagt och beklagar sig privat till sina anhöriga.

Psykiatrin tar heller inte hänsyn till in och utsättningar hos patienterna. Precis som brandkåren skulle bedöma ett hus som brinner..

T H behandlar ofta och gärna patienter med tvång och mer än ofta med narkotika klassad preparat. Han tillämpar heller inte en vårdplan, inte ens upprättar någon vårdplan efter 7 års inskrivning vid psykiatrin.
Privat har han liksom O G en egen praktik där han har miljoninkomster på sitt aktiebolag i linköping och tar emot tidsbokningar 20-21 tisdagar och torsdagar.

O G som har haft en karriär inom Västerås psykiatri är numera inte välkommen tillbaka till sitt arbete i uppsala efter dokumentären om Nora, som blev våldtagen av förra polischef Kapten klänning.

I R medicinerar med äldre medicin förutom att hon åker ut i världen på föreläsningar av läkemedelsbolagen. Patienterna får fint vänta medans de drogas ned med äldre medicin, mer kompetenta läkare varnar för i sina böcker, bland annat psykiatri för baspersonal, där man tydligt varnar personal att injecera preparatet cisordinol.

Brukar rådet i västerås får de första varningsignalerna. Bland annat detta, mer mediciner och mer tvång för att hålla den stora massan patienter. Man har varken tid eller ekonomi för att rehabilitera patienterna inom vuxenpsykiatrin. Man kan plumpt kalla detta för den nya tidens internering av patienter. Lås in till bättre tider.
Dessutom är psykiatikerna är pinsamt medvetna om detta på sina möten med brukarrådet i Västerås.

På mötesplatsen på RSMH i västerås kan man höra skrämmande berättelser från verkligheten så att man tappar totalt förtroendet för psykiatrin i västerås. Däremot blir man respektfullt bemött på RSMH för att prata om sina vardagliga problem och framgångar.

Många patienter kränks dagligen genom tvångsmedicinering och uttalade hot från sina psykiatriker om vårdintyg och inläggning.

En sak inte många vet är att om du är inskriven hos psyk måste du bli utskriven för att vanlig vård till exempel familjeläkare ska lyssna och behandla din depression eller din symptom. I praktiken ha ett papper på att familjeläkaren tar ansvar för din vård framöver. Det räcker med att du har blivit LPT:ad eller har varit i personlig kontakt med psykiatrin.
Mer
13 år 3 veckor sedan #392135 av Geta
Svar från Geta i ämnet Psykiatrin i Västerås
Välkommen till Viska!

Det var inte lite som du har varit med om, så det kan inte vara konstigt
om du inte mår bra.

Det låter konstigt att du har fått diagnosen Paranoid Schizofreni på lösa
boliner. Läkarna brukar vara väldigt försiktiga med att ge diagnosen schizofreni.
Mer
13 år 3 veckor sedan #392183 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
  • enhörningen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 veckor sedan #392185 av enhörningen
Svar från enhörningen i ämnet Psykiatrin i Västerås
Det jag menar med att de har satt min diagnos paranoid schizofreni på lösa boliner är:

-Sjukdomstiden uppfyller inte kraven för schizofreni
-Mina blodprover visade förhöjda värden (vilket jag ska efterforska, och vi håller på att utreda det nu då min sköldskörtel är förstorad)
-Läkare jag träffat efter sjukhusvistelsen håller inte med om diagnosen
-Utredningen och tester med intervjuer med familj, rorschach, wartegg, och bedömning av psykologer visar att det framkommer inget schizofrent i min personlighet
-Mina symptom uppfyller inte DSM kriterierna för en klinisk schizofreni

Så, behandlande läkare har varit för snabb med diagnosen av mig. Ett av skräckexmplerna av läkare som ställer allvarliga diagnoser utan ordentligt underlag och som andra läkare får sitta och reda ut.

Jag har läste om andra som har suttit ned med en psykiatriker i 20min och fått diagnosen. Det är hemskt! Varken familj eller patienten känner inte igen sig, men patienten får höra att den inte har någon sjukdomsinsikt.
Mer
13 år 3 veckor sedan #392189 av Geta
Svar från Geta i ämnet Psykiatrin i Västerås
De flesta här har inte ens vetat om sin schizofrenidiagnos då läkarna
inte har velat tala om det. För mig tog det minst 15 år innan jag
svart på vitt visste att jag har schizofrenidiagnos.
Så det låter egendomligt om läkare så snabbt ställer diagnos. Idag
görs det noggranna utredningar som inte gjordes tidigare.
  • enhörningen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 veckor sedan #392193 av enhörningen
Svar från enhörningen i ämnet Psykiatrin i Västerås
Det är allvarligt att inte få reda på sin diagnos!

Fick du gå utan medicin då? eller visste du inte vad medicinen var till för?