Privatiseringar

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 10 månader sedan #405232 av Fantasio
Hur ser det ut runt om i Sverige? Jag vill inte ha privat vård och har sagt ifrån (med vårdens hjälp). I min stad tror jag alternativet heter Capio. Finns privata aktörer på de flesta orter och är det någon här som har det? Isåfall: Vad tycker ni om den privatiserade vården?
Mer
12 år 10 månader sedan #405233 av Geta
Svar från Geta i ämnet Privatiseringar
Mammografi är privatiserad. Det fungerar bra! Tror att det är Capio.
Har gått privat hos en läkare i psykoterapi, som var ansluten till
Försäkringskassan. Det fungerade också bra.
Går hos privat tandläkare. Det går också skapligt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 10 månader sedan #405238 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Privatiseringar
Mmm...Just tandläkare finns ju massor av privata alternativ, fast jag går kvar på en vårdcentral långt härifrån. Jag bodde där på den tiden.
Mer
12 år 10 månader sedan #405495 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Privatiseringar
Där jag går i Ystad, har det ju privatiserats och det fungerar toppen! De är enormt effektiva och lyssnar på en med stort intresse. Jag säger bara Kör På!!

Kram!
Mer
12 år 10 månader sedan #405562 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Privatiseringar
Jag går nu hos Folktandvården, men jag tycker att de privata tandläkare jag varit hos har varit något bättre. Det är på något sätt lättare att få tillgång till tandvård hos privata tandläkare, där man har kontakt med en individ snarare än en organisation. Att psykiatrin privatiseras beror nog på att den varit så ineffektiv tidigare och privatisering är ett sätt att effektivisera den. Man har ofta bara haft 2 patienter per dag och personal t.ex.
Mer
12 år 10 månader sedan #405830 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Privatiseringar
Det är klart sämre i en kommun strax öster om Stockholm.

Allt var bättre innan.

Vi har Carema.

Det känns till och med bättre på den slutna avdelningen på något sätt som tillhör landstinget.,

Heja Karl XII!