själmord

  • Wenche
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #24686 av Wenche
själmord skapades av Wenche
I dag ska jag ta mitt liv har planerat det i månader.vill bara säga hej till er allesamman och hoppas att ni blir bra. tuvär kommer jag alldrig att bli det. de sa min läkare för et par år sedan. Han sa rent utt att jag kanse fick det bätre på den andra sidan. Han föreslog till och med att ajg skulle åka till en sån där dödsklenik men jag hittade enn sida där det stod mycke om själmord.
TACK OCH HEJ FRÅN WENCHE. Läkaren har nog rätt.
KRAM TILL ER ALLA OCH TACK FÖR EN FIN SIDA!!
Mer
18 år 6 månader sedan #24690 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet själmord
Sök hjälp och ring psykakuten genast!
Här finns olika telefonnummer man kan ringa om man vill tala med någon när man är i kris:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=28973 [/url]<!-- l -->

Nedan finns råd från en engelsk sajt Recover.ie om vad man skall göra vid självmordstankar. Isa-Alise har översatt det från engelska:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=28968 [/url]<!-- l -->
Mer
18 år 6 månader sedan #24692 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet själmord
Wenche,

Byt läkare. Ingen ska uppmuntra någon annan att ta livet av sig. Ring en samtalsjour eller sök på en jourmottagning. Du har antagligen en svacka just nu. Det är höst och lätt att bli deprimerad. Sök hjälp. Du är lika viktig som alla andra och har rätt att leva ditt liv. Du behövs. Var rädd om dig!!!
Mer
18 år 6 månader sedan #24694 av Alisa
Svar från Alisa i ämnet själmord
Så får du inte göra, vad ska vi göra här utan dig, det blir tråkigt. Jag skulle jätte gärna ha dig som min vän....
Hoppas att du hör av dig igen för vi saknar dig här på viskas….

Tusen kramar
  • Jb
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #24712 av Jb
Svar från Jb i ämnet själmord
"Antagligen kan ett mänskligt huvud se i 20 sekunder efter halshuggning. Precis efter svärdet, giljotinen, bilolyckan eller vad det var som avlägsnar ett huvud från sin kropp känner du en lätt och illamående känsla. Sen ser du stjärnor eller svarta fläckar. Ljud som låter har en högre ton. Du känner dig kall runt käken och tunga eftersom blodet lämnar ditt huvud. Försöker du prata, är allt som kommer ut blod eftersom din röstbox och hals är borta. Sen kommer sakta krypande en känsla av mörker och is, och du dör.... "

låter trevligt...

nej usch ångrar att jag läste den sidan känslig som man är... å andra sidan vill man ju inte misslyckas den dagen man inte står ut längre. dom här sjukdomarna är ju inga vanliga förkylningar direkt och när man levt tio år i total ångest, skräck, förnedring och apati.... usch livet skall inte vara ständig tortyr år ut och år in... djur som plågas för mycket avlivar man.. människor som lider för mycket ja... skiter man i, orkar inte med.. ser till att dom inte blir aggresiva och låter dom sen plågas vidare i sin ensamhet...

Inget illa mot någon i mitt fall, massor med människor har uppriktigt försökt hjälpa mig på massor av olika sätt men inget har lyckats.. något är ordentligt fel inne i huvudet som varken mediciner eller åratal av olika terapiformer hjälp emot...

ibland känns det naivt att fortfarande hoppas man ska bli bättre...
ibland växer sig självmordstankarna starka...

men jag är hellre naiv och med lite hopp kvar än död så till den första postaren vill jag bara säga, du är inte ensam... Och orkar jag leva ett tag till hoppas jag du också gör det!
Mer
18 år 6 månader sedan #24724 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet själmord
Hoppas verkligen du fått hjälp, Wenche!
Det finns alltid en annan utväg än den du tänker på.