själmord

Mer
18 år 6 månader sedan #24745 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet själmord
Jag hade mycket självmordstankar i våras. När man har dessa tankar så är oftast livet en enda röra. Man får inte ordning på sitt livspussel. Man är uppgiven,ångestladdad och deprimerad. Man tänker inte klart och ser ingen lösning på sina problem. Man får för sig fel grej när man vill ta livet av sig. Tankar kan ljuga extremt mycket när man mår dåligt och allt blir skevt. Det finns en lösning för allas problem om man bara har lite tålamod. Du ska verkligen inte ta livet av dig Wenche. Du har som alla andra mycket och ge. Prata med någon som tar dig och dina problem på allvar.
Mer
18 år 6 månader sedan #24751 av Crilla
Svar från Crilla i ämnet Maila länken
Jag vet inte om någon har modererat denna tråd men maila gärna länken till mig.Jag letar febrilt efter sidor med bra information om självmord. Men nu är inte informationen som sådan speciellt farlig utan beslutet. Jag tar mer illa vid mig av att se unga söta flickor som skär sig. Det gör nästan lika ont i mig.
Mer
18 år 6 månader sedan #24771 av flisan
Svar från flisan i ämnet själmord
Skriv inte om sådant här!
Borde det inte finnas regler på detta forumet att man inte får uppmana till självmord, eller trigga andra till det eller skriva avskedsbrev. Alla sådana trådar borde tas bort.
De kan påverka andra negativt och ingen mår bättre av dem. Det är dessutom osjysst att oroa alla andra och att skriva avskedsbrev på detta sätt är inte trevligt. Vad ska vi andra göra med det??
Det är en annan sak att diskutera självmordstankar och vad man kan göra åt dem än att uppmana till det.
Hoppas ni söker hjälp som skriver att ni vill dö. Sök akut. Risken finns att ni ångrar er. Ge livet bara en liten chans till.