ECT

Mer
12 år 2 veckor sedan #478839 av ikolito
ECT skapades av ikolito
Någon mer än mig som har gjort ECT? Jag gjorde 13 stycken under ungefär 1 månads tid, minns nästan inget från den tiden.
Mer
12 år 2 veckor sedan #478841 av Geta
Svar från Geta i ämnet ECT
Har fått 6 elchocker under ett par veckor. Tror inte att jag tappade minnet för det. Tror varken att det var varken något positivt eller negativt med elchockerna. Mot schizofreni hjälper inte elchocker.
Mer
12 år 2 veckor sedan #478843 av kosmisk
Svar från kosmisk i ämnet ECT
ECT är typ som "mind eraser pen" i Men in Black filmen verkar det som...
Mer
12 år 2 veckor sedan #478845 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet ECT
Ok. Jag undrar varför jag egentligen fick det. Om jag kanske var deprimerad också samtidigt. Jag fick det under tvångsvård (LPT), det var ganska skrämmande, speciellt i det tillståndet som jag var i då.
Mer
12 år 2 veckor sedan #478846 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet ECT

kosmisk skrev: ECT är typ som "mind eraser pen" i Men in Black filmen verkar det som...

:bravo:
Mer
12 år 2 veckor sedan #478850 av jiva
Svar från jiva i ämnet ECT
Ja, för 2 år sen gjorde jag 16 st, det var nog under bortåt 2 mån, vet inte riktigt. Jag har jättedåligt minne från då och faktiskt hela 6mån-1år bakåt, fast det sägs att det inte ska bli så omfattande minnesproblem. Kan väl också bero på annat, men det är stora händelser jag inte minns, som en nära väns bröllop tex. Men jag var kataton och jag måste ärligt säga att ECT var det enda som hjälpte, så det var nog värt det. Jag var också på LPT, ingen trevlig tid.

Ja, du var kanske deprimerad... :?: Låg du inne ett tag först och så testade de olika medicinering eller fick du ECT från start?