TRÖTT

Mer
18 år 6 månader sedan #26492 av mang3
TRÖTT skapades av mang3
Jag är så jävla trött på rätts-psykiatrin. Har varit på samma avdelning i sex månader nu. "Du kommer ut om ca en månad" har de sagt till mig i tre månader. Varje läkarsamtal samma sak. "Du kommer ut snart".. "Bara soc kan ordna ett boende åt dig så är du utsriven." Men jag jag får ju ingen lägenhet, inack-hem eller behandlingshem. Förjävligt.. Det är inte vård som bedrivs på den där avdelningen. Rena förvaring. De säger att jag är fullt frisk och att det inte finns några psykologiska eller medicinska skäl för att jag ska vara kvar. Bara sociala skäl. Och visst finns det sociala skäl att hålla kvar mig, men ska man verkligen behöva vårdas på sjukhus för att man inte har en bostad. Jag har aldrig hört talas om någon som går och gipsar armen eller drar ut en tand för att han eller hon är bostadslös. Varje dag frågar jag mig själv vad fan jag har på avdelningen att göra.. Mitt liv suger. Om det inte sägs något positivt på mötet imorgon sväljer jag varenda tablett jag har här hemma och hoppas på det bästa.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #26493 av
Svar från i ämnet TRÖTT
kanske du ska säga till dem att du helre bor på gatan. det är nog bättre än att vara ofri och instängd
Mer
18 år 6 månader sedan #26502 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet TRÖTT
Hoppas att det ordnar sig för dig med bostad snart... vad jobbigt att det ska ta sån tid...

Får du permissioner och så nu? Så du åtminstone inte behöver känna dig inlåst?

Ta ingen överdosering, Mang3, det lär bara förlänga den tid du får stanna på avdelningen...

Hoppas att du snart blir utskriven... men med ett boende... det är inget kul att vara bostadslös...
Mer
18 år 6 månader sedan #26557 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet TRÖTT
Hoppas att det löser sig med bostad för dig. Rättspsykiatrisk vård är väldigt dyr så det borde vara mycket billigare för samhället att ordna en bostad åt dig än att ha dig kvar. Du kanske skulle ordna dig ett personligt ombud som kan hjälpa till att fixa bostad åt dig. De ser till att ens rättigheter blir tillgodosedda.
www.personligtombud.com/
Mer
18 år 5 månader sedan #27257 av Frenia
Svar från Frenia i ämnet TRÖTT
Du är snart ute sötaste Mange :D

Inte långt kvar innan vi kan ta en fika!

Kram
Mer
18 år 5 månader sedan #27273 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet TRÖTT
Hej Mang3,

Hur går det? Får du någon hjälp att ordna en bostad?