Behandlingshem

  • Sandra
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 10 månader sedan #1926 av Sandra
Behandlingshem skapades av Sandra
Hejsan

Min bästa väninna har nyligen fått diagnosen schizofreni.

Hon har varit inlagd på ett behandlingshem ett halvår. Nu när hon fått sin diagnos får hon inte vara kvar där eftersom dom inte har de resurser som behövs för att hjälpa någon som har en psykossjukdom.

Finns det några bra behandlingshem för personer med Schizofreni?

Jag håller på och titta runt lite men hittar inga på nätet!

Det är viktigt att hitta något för min väninna tog beskedet om att hon inte får vara var på det nuvarande behandlingshemmet väldigt dåligt då hon försökte ta livet av sig.

I nuläget skulle hon inte klara av att bo själv och jag tycker inte att det är bra att hon är inlagd på en avdelning för länge då jag själv varit inlagd mycket och vet hur destruktivt det kan vara att vara på ett sjukhus för länge.

Naturligtvis måste hon vara kvar tills hon blir stabil men sen vill jag inte att dom bara skickar ut henne utan någon trygghet!

Hon har bara mig, jag är hennes närmsta anhörig och jag vill henne väl.

Jag är så orolig att dom ska behandla henne fel osv.

Hmmm nu har jag svävat iväg.

Kan någon ge tips på behandlningshem?

////Sandra
Mer
19 år 10 månader sedan #1930 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Behandlingshem
Hej!

Eftersom kognitiv beteendeterapi har lika bra effekt som antipsykotika, så vore det nog bra att försöka hitta ett hem, som ger denna typ av terapi. Det har funnits en hemsida Kognitiva behandlingscenter, men den är tyvärr nedlagd nu. Du kan titta på dessa länkar om nu inte någon vet ett bra ställe.
www.viska.se/index.php/laenkar/62-behandlingshem
www.reflektor.se/psychoo/Klinike ... dlingshem/

Admin
Mer
19 år 10 månader sedan #1938 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Behandlingshem
-