Har ni någon kontaktperson?

Mer
9 år 3 månader sedan #717312 av islaa
Svar från islaa i ämnet Har ni någon kontaktperson?
Jag har en underbar kontaktperson genom psykiatrin sen 5 år tillbaks med mentalskötarutbildning i grunden och lång arbetslivserfarenhet. Hon är en av de mest empatiska människor jag träffat och förstår mig nästan till fullo. När jag mår dåligt eller bara behöver prata finns hon där som stöd. När jag behöver ta tag i saker ställer hon upp, mest med pappersarbete som aldrig blir gjort. Hon deltar även på möten med andra myndigheter såsom FK och AF och gör hembesök ibland bara för den sociala biten.
Mer
9 år 3 månader sedan #717340 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Har ni någon kontaktperson?
Ready,

Det är några här, som har en kommunal kontaktperson eller fritidsstöd, som det också kan kallas. Nissegossen t.ex har en pensionerad präst, som kontaktperson.
Mer
9 år 3 månader sedan #717378 av Isa-Alise
Nej.
Mer
9 år 3 månader sedan #717394 av Utomjordingen
Min kvinna har någon gång för några år sedan önskat att jag ska ha nån slags kontaktperson så jag får känna på att det faktiskt finns snälla/seriösa människor också och inte bara såna elaka/oseriösa människor som bara velat mig illa, typ - misshandel och sånt! Har själv inte velat ha kontaktperson! Vet heller inte hur det är idag om den saken när det gäller henne?

Min kvinna har annars en gång i tiden skrämt iväg mina gamla kompisar - hon tyckte då att dom inte var så lämpliga för mig!
Mer
9 år 3 månader sedan #717403 av lärjungenMatteus
Han har förblindat deras ögon och förstockat deras hjärtan, så att de inte ser med sina ögon och förstår med sina hjärtan och vänder om och blir botade av mig.
Mer
9 år 3 månader sedan #717459 av Nissegossen
Konstigt att jag inte skrivit i tråden förut. Precis som Admin skrev har jag en präst som kontaktperson. Han har en intressant personlighet i sig. Han råkar vara en lång snubbe, där jag med mina 182 cm får titta uppåt på honom.
Jag har dessutom ett boendestöd och innan jag hade kp, så gick förra boendestödet och jag och fikade på något fik i närheten var 14de dag. Det boende stöd jag har för närvarande har bil, så bla den snurrfåtölj jag sitter i och skriver handlade vi och han körde hem den och bar upp den till min lägenhet på tredje vån.

Jag är fullt nöjd med de bägge två.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum