Svårt att bli trodd...

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #33404 av Exocet
Svårt att bli trodd... skapades av Exocet
Mina kontaktpersoner som jag haft är bra, men det verkar inte alltid som de tar mina upplevesler på allvar. Som att jag upplevt katatoni, att inte kunna röra sig på en hel dag, när mina föräldrar bodde ihop. Eller alla
saker som jag sett som har en symbolisk innebörd för mig som jag har svårt att luska ut. Att jag sett vissa personer tidigare i serietidningar etc, ungefär som att mina drömmar jag hade som barn och tonåring börjar bli verklighet. Och Ormarna. Kan jag inte få någon hjälp med det?
Försökte övertyga min Läkare och Psykolog att jag hade schizofreni när jag gjorde min utredning för att få LSS-Stöd, Riskbedömning med mera.Deras kroppspråk tydde på att "Ja han har det" , de liksom drogs till varandra, tittade på varandra i samförstånd,men de sade något helt annat med ord. Vad ska jag göra?
Varje gång jag åker på utflykt eller går till stan så händer det konstiga saker.Jag ser symboler etc.. När jag pratar i telefon med mina gamla kontakpersoner så är de oftast rätt så lugna men när de kommit på besök så uppträder de konstigt. Utmanande och provocerande.
Vet inte vad jag ska göra åt det riktigt. Men det kanske inte är något problem, efetrsom jag inte har någon ångest. Jag får väl föröska hålla mig på mattan och inte göra något dumt bara. Det är väl någon form av schizotypalt tillstånd jag har.Eller så är jag inne i en psykos just nu fast jag inte fattar det själv.Vet i fan egentligen jag har ju fått ganska många diagnoser genom åren.
Det är väl bara och köra på och hoppas på att det kommer något gott av det här men jag skulle behöva mer hjälp för att veta om jag är på rätt spår.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #33407 av
Svar från i ämnet Svårt att bli trodd...
jag tror de är trötta på o se dig slö o slapp
piska på lite

Ja
Mer
18 år 3 månader sedan #33415 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Svårt att bli trodd...
Det låter lite gränspsykotiskt... men du vet ju samtidigt vad som är verkligt och inte... just det gör att det blir mer svårtolkat... har haft liknande problem själv med att få rätt diagnos... jag har för mycket sjukdomsinsikt för schizofreni diagnos... fick diganosen "psykosnära" istället...