Be om tvångsvård/LPT

Mer
8 år 6 månader sedan #779961 av moisen
För 1,5 år sedan hade jag svår anorexia nervosa och var bara någon vecka från att dö. Nu är jag normalviktig men har börjat få mitt ätstörda mönster tillbaka. Jag vet att ätstörningen tar överhand och att jag slutar lyssna på vad behandlare och läkare säger till mig. Jag är skiträdd för att hamna där jag var, jag vill inte dö i svält och jag vill inte att jag ska bli så sjuk som jag var då.
Jag hoppas såklart att det går att stoppa den här gången, har haft det så många gånger förut och det är lätt att hamna där igen fast man inte vill.
Jag ska prata med min behandlare imorgon och fråga om det är så att man kan göra upp en plan. Ett kontrakt eller liknande som gör att de kan lägga in mig under tvångsvård om det börjar gå neråt igen. Jag vet att det ska krävas otroligt mycket för att lägga in någon med tvångsvård som lider av ätstörning, man ska vara döende och kraftigt underviktig, ungefär så som jag var förut. Men de har ju sett hur det kan gå för mig, då kan de väl sätta LPT i förebyggande syfte. Eller? Någon som vet?
Mer
8 år 6 månader sedan #779978 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Be om tvångsvård/lpt
Vet inget eller ingen som kan hjälpa dig än dig själv. :hjärta
Lycka till hos läkaren!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 6 månader sedan #779980 av Geta
Svar från Geta i ämnet Be om tvångsvård/lpt
Problemet är att det visar på insikt, när du själv ber om tvångsvård.
Då kan det vara svårt att få tvångsvård.
Mer
8 år 6 månader sedan #779988 av moisen
Svar från moisen i ämnet Be om tvångsvård/lpt
Du har nog missuppfattat mig lite! Just nu vill jag ha tvångsvård om jag blir sämre igen. När ätstörningen tar över så är jag inte mottagen för hjälp, jag vill bara bli smalare och smalare och då motsätter jag mig all hjälp. Därför vill jag nu när jag fortfarande kan tänka klart bestämma att de lägger in mig trots att jag inte vill det om jag blir sjuk igen
Mer
8 år 6 månader sedan #779989 av Geta
Svar från Geta i ämnet Be om tvångsvård/lpt
Brukar du bli nekad tvångsvård, när du blir sämre om du inte vill ha det då?
Mer
8 år 6 månader sedan #779995 av moisen
Svar från moisen i ämnet Be om tvångsvård/lpt
När man har en ätstörning så måste man ibland ha ett visst bmi för att bli tvångsinlagd. Men jag vill kunna säga redan nu medan jag är mottaglig för hjälp att de lägger in mig ändå oavsett bmi när jag vägrar ta emot hjälp och det är försen.