Börja med behandling?

Mer
8 år 1 månad sedan #816548 av Dddduuudde
Svar från Dddduuudde i ämnet Börja med behandling?
Jo jag har hört det här från vårdpersonal, och läst mycket om det. Men mitt problem är inte oron. Problemet är VAD jag tänker, man kan liksom inte se på världen såhär:( Jag kan knapp föreställa mig att jag känt mig omgiven av andra människor förut. Världen känns tom, som om ingen annan var där. Det är liksom nånting som förändrats.
Mer
8 år 1 månad sedan #816579 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Börja med behandling?
Berätta vad du tänker, berätta samma sak för psykologen och den aktuella psykiatriker som är inkopplad på dig. Om du bara berättar här, skriv ut tråden på en skrivare och om du berättar här peka på tråden med den som avgör vad du lider av.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 månad sedan #816667 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Börja med behandling?
Du kanske har overklighetskänslor. Det kan förekomma vid många olika psykiska besvär, som t.ex ångest. Besvären kan består att man känner sig avskild från omgivningen, men kan också bestå i att man är overklig själv och att man inte känner igen sig själv. Det är ett vanligt symptom och de tredje vanligaste efter ångest och depression.

[url:3bpuhmyx]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/5779-overklighetskanslor[/url:3bpuhmyx]
Mer
8 år 1 månad sedan #816753 av Dddduuudde
Svar från Dddduuudde i ämnet Börja med behandling?

Admin1 skrev: Du kanske har overklighetskänslor. Det kan förekomma vid många olika psykiska besvär, som t.ex ångest. Besvären kan består att man känner sig avskild från omgivningen, men kan också bestå i att man är overklig själv och att man inte känner igen sig själv. Det är ett vanligt symptom och de tredje vanligaste efter ångest och depression.

www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/5779-overklighetskanslor


Är inte första gången jag hör det heller. Men då borde det väl vara just det- att man känner sig typ avskärmad från omvärlden? Jag känner precis tvärtom.
Mer
8 år 1 månad sedan #816950 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Börja med behandling?
Känns det som du går ihop med omvärlden och är en del av den? Kallas för ipseitetsstörning.