Psykosavdelningar

Mer
8 år 1 vecka sedan #821051 av björk
Svar från björk i ämnet Psykosavdelningar
Som längst har jag varigt inlagd i 3 månader tänk de o va ständigt rädd för att bli hemlös :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 1 vecka sedan #821057 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Psykosavdelningar
Trodde du att du skulle bli vräkt, björk?
Mer
8 år 1 vecka sedan #821104 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykosavdelningar
Alla psykos avd ligger i Mölndal. De är där slutna och låsta avd. Den öppenvårds avd som ligger där min öppenvård ligger har haft en öppen avd, men eftersom det är kort om personal är de troligtvis stängda. Min förra läkare är chefläkare ute på Mölndal för de psykos avd som ligger i Öster. Öppenvården får antagligen de som tidigare var på Gamlestadens öppenvård och eftersom det skedde ett mord där får patienterna gå till den öppenvård där jag går.

Jag har sett en ökning av patienter där och personalen har kollen på de patienter som är inne där och viker inte ifrån dem. Dock låter de en gå omkring där utan att de säger någonting. Fullt klart högre beredskap.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 1 vecka sedan #821131 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Psykosavdelningar
Spelar det verkligen ingen roll om där finns psykosavdelningar har det i så fall varit en monumental felsatsning och ett slöseri med resurser. Det är klart att behovet av sådana finns, men det skärs ned medelst motorsåg. Jag vill inte slåss för vård, jag vill ha den automatiskt när jag blir inlagd. Det kravet tillgodoses ej på blandade avdelningar.
Mer
8 år 1 vecka sedan #821133 av Geta
Svar från Geta i ämnet Psykosavdelningar
Har du varit inlagd på blandad avdelning?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 1 vecka sedan #821137 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Psykosavdelningar
Ja, flera gånger. Verkar mest vara deprimerade personer där.