Lång väntan på läkare

Mer
7 år 7 månader sedan #861037 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lång väntan på läkare
När jag varit med min mamma på vanliga akuten har det tagit 3 timmar innan vi fått träffa läkare. På psykmottagningen fick jag vänta en gång en timme på att träffa läkaren, som var upptagen av en förhandling om tvångsvård. Jag slapp då betala avgiften och det blev gratis.
Mer
7 år 7 månader sedan #861063 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Lång väntan på läkare
På psykakuten är åtta timmars väntan inte ovanligt.
Mer
7 år 7 månader sedan #861065 av Geta
Svar från Geta i ämnet Lång väntan på läkare
Besöker sällan akuten, så där vet jag inte. Men vid förbokat besök hos
läkare inom psykiatrin brukar jag inte alls få vänta. De är punktliga.
Mer
7 år 7 månader sedan #861087 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Lång väntan på läkare
Japp, i öppenvården är de punktliga.
Mer
7 år 7 månader sedan #865033 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Lång väntan på läkare
Jag har faktiskt aldrig behövt vänta särskilt länge på läkare när det har varit dags för inläggning. Det har i regel gått på mindre än 30 minuter efter att jag kommit in genom dörren. Öppenvården tycker jag är helt ok på det där i Umeå. Det har då varit genom psykosmottagningen eller psykakuten.

På avdelningen däremot... ja, då kan det dröja hela dagen, om hen ens dyker upp! Jag behövde sys efter att ha skurit mig själv på avdelningen. De ringde efter läkare, som i sin tur bara bad dem ringa nästa avdelning, som i sin tur refererade dem vidare och så vidare. Det slutade med att de sa att ingen läkare ville (ja, de sa VILLE) komma upp för att sy ihop min gapande arm... Jag var inte så brydd då, men nu tycker jag att det var ett grymt underligt bemötande. Allt som allt så tycker jag att psykvården varit väldigt bra i Umeå, i alla fall i jämförelse med vad man får höra hela tiden från andra delar av landet. Det är egentligen bara nu innan sommaren som jag blev så arg på dem att jag bad dem dra åt helvete (och köra upp sina mediciner i röven). Jag antar att de väntade sig att jag skulle komma tillbaka, för då jag ringde akutteamet för någon dag sedan så sa de att jag fortfarande var inskriven som patient där. Tid är ett koncept som verkar helt främmande för mig just nu och det har bara blivit värre sedan jag slutade med medicinen... Faktiskt det mest irriterande med det hela.
Mer
7 år 7 månader sedan #865111 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lång väntan på läkare
Det var antagligen för att du självskadade dig de gjorde så. Det kanske tänkte att syr de så skadar du dig igen. Be att få gå till akuten sådana gånger.