Lång väntan på läkare

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #860762 av Fantasio
Senaste gången jag blev inlagd började det med att min kp frågade ut mig. Sedan fick jag vänta ett bra tag på min ordinarie läkare och vi kom överens om att skriva in mig.

Jag blev ledsagad till akutenheten och min kp var med. Där fick jag vänta i säkert en timma på en ny läkare. Det kan ha varit betydligt längre, jag minns bara att jag var rastlös av väntan.

När läkaren väl behagade att dyka upp genomfördes en liten undersökning, bland annat lyste han i mina ögon med en ficklampa.

Till slut kom två vårdare från avdelningen och hämtade mig och jag har för mig att min kp var kvar vid min sida. Jag kom upp till avdelningen på eftermiddagen, allt som allt tog det flera timmar att bli inskriven.

De gånger jag själv har sökt tvård (och inte blivit bedömd av min kontaktperson) har det gått mycket snabbare. All väntan och med vetskapen om att dörrarna är låsta, sliter på mina nerver.

Hur länge är acceptabelt att behöva vänta?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #860763 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Lång väntan på läkare
Apropå att få vänta, jag frågade en gång hur lång tid mitt besök skulle ta. "En timma" eller något sådant fick jag till svar. Jag blev inlagd en hel månad. Efter det sveket har jag svårt att lita på vården.
Mer
7 år 7 månader sedan #860766 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Lång väntan på läkare
Jag ska träffa läkare för uppföljning om ett par månader. Om det inte händer nått sa de. Men innan dess var det nog ett år sedan jag träffade läkare i öppenvården.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #860774 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Lång väntan på läkare
Är du orolig över besöket? Jag brukar alltid oroa mig när jag ska träffa läkare.
Mer
7 år 7 månader sedan #860809 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Lång väntan på läkare
Nej, inte oroad, ty jag har träffat samma läkare vid tidigare tillfälle. Värre på slutenvården, då kan de vifta in en med noll sekunders betänketid när som helst under dagen.
Mer
7 år 7 månader sedan #860824 av memphis
Svar från memphis i ämnet Lång väntan på läkare
På torsdag ska jag träffa läkare. Är nästan aldrig nöjd för det är ny stjärna varje gång. Den här gången ny som vanligt o dessutom, en AT- läkare!!! Kommer inte vara bra för min del. Tror inte han kan hjälpa mig mycket o får han ens skriva ut medicin?! Unga nya läkare är dåliga på att skriva ut medicin. Och det är ju det enda de är till för de flesta av dem. Jag tänker inte hjälpa honom ett dugg om han är osäker. Mest vara tyst för jag vill inte ha en ny läkare varje gång jag går till den där skitkliniken.