Jag måste veta nu, om jag skriver mig i en annan öppenvård

Mer
6 år 8 månader sedan #960972 av Undrande

Admin1 skrev: Det går att byta läkare om man vill. Det går också att få second opinion dvs bedömning av en annan läkare.

Jo, men jag skulle behöva det, problemet är ju att de är ju kollegor, vänner, har band med varann.
Mer
6 år 8 månader sedan #960980 av Amandara
Jag bad att få byta läkare men det fanns ingen annan då. Sedan slutade han och jag fick en jättebra läkare.
Mer
6 år 8 månader sedan #961012 av Nissegossen
Läkare är mycket kollegiala, gör dig inte till ovän med en läkare inom psykiatrin, det straffar sig hårt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 8 månader sedan #961016 av Geta
Under sin karriär som psykpatient hinner man träffa många läkare. En del bättre och en del sämre. Det är sällan som man får träffa samma läkare en längre tid.
Mer
6 år 8 månader sedan #961033 av Nissegossen
Har lärt mig vad kompisar råkat ut för. De har fått byta läkare och jag vet inte ens om en lever i dag. Han skaffade en läkare två varningar, hade han råkat ut för en till hade legitimationen rykt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 8 månader sedan #961034 av Carmen Al Kebab
HSAN tar väl bara bort legitimationen en tillfällig period? Sedan får man tillbaka legitimationen efter X år, ofta 2 år? Sedan tjänar överläkare ca 70.000/månad, inte så att de kommer leva fattigt :P

Är personen dömd för ett grovt brott är det en annan historia såklart.

Nissegossen skrev: Läkare är mycket kollegiala, gör dig inte till ovän med en läkare inom psykiatrin, det straffar sig hårt.

På samma mottagning ja... Men så är det väl på hela arbetsmarknaden?