Vilka personligheter är det som jobbar för psykiatrin?

Mer
6 år 8 månader sedan #960524 av Geta
Är du inlagd Carmen Al Kebab?
Mer
6 år 8 månader sedan #960525 av Lelle

Carmen Al Kebab skrev: Japp ispegelland, det sista håller jag verkligen med om... Det finns ca 4-5 stycken på min avdelning som älskar att känna sig överlägsna, vill provocera och ha makt.


vaddå "på min avdelning". är du inlagd just nu carmen ?
Mer
6 år 8 månader sedan #960527 av Carmen Al Kebab
Nej, när jag var inlagd förut.
Mer
6 år 8 månader sedan #960528 av Lelle

Geta skrev: Är du inlagd Carmen Al Kebab?


jag undrade precis samma sak
Mer
6 år 8 månader sedan #960559 av Nissegossen
Innan du lägger in använd sökfunktionen på viska i denna frågeställning, jag har svarat på samma fråga på viska. Det är klinikchefen tillika överläkare på kliniken som anställer folk, den läkaren sade personalen om att han handplockar sin personal. Två kategorier vårdpersonal finns.

De jag betecknar plitarna är stora maskulina män som gärna tar en fajt, de kunde lika gärna jobba på ett fängelse, eller ett häkte. De är på avd för att de behövs vid en bråkig patient och i den kategorin går du själv in. De tar ned dig och är du ilsk och bångstyrig, sätter de en spruta direkt genom byxorna och du vaknar upp i en säng.

Den andra kategorin har tagit jobbet för de är genuina människovänner och sitter gärna ned och pratar, kommer med goda råd om hur du skall bete dig med sjukdomen. De har tagit jobbet bara för intresset av att de faktiskt kan göra skillnad för en annan människa. En människa i panik kan de bara ställa sig rätt upp och ned och hålla fast personen krama den hårt samt vägra släppa och kan då tala lugnande till patienten och få ned paniken, det förhindrar plitarna att ingripa.

Ta vara på de människorna för att det de säger kan hålla dig utanför inläggning resten av livet.

Går larmet, kommer plitarna från andra avd mangrant och mot de har du inget att sätta emot.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 8 månader sedan #960610 av Carmen Al Kebab
Nissegossen, vet du allt om mig? Med all säkerhet, nej.

Jag ser att du gärna vill använda rädsla mot andra, men så lättlurad är jag inte.

"Ta vara på de människorna för att det de säger kan hålla dig utanför inläggning resten av livet". Källa på det? Helt tagen ur luften. :joker