Har ni varit till en privat överläkare?

Mer
6 år 8 månader sedan #966608 av Geta
Jag gick ett litet tag hos en privat psykiater. Jag tillhörde nog inte hans klientel. Han dribblade bort mig.
Mer
6 år 8 månader sedan #966617 av Carmen Al Kebab

Inwatto skrev: Jag försökte en gång få tid hos en privat psykiater. Hon svarade artigt på mitt brev att hon inte ville ha mig som patient.

Diskrimineringslagen?
Mer
6 år 8 månader sedan #966620 av Lucia
Såsom Geta har jag också gått hos en privat psykiater. Faktiskt några år, men det visade sig att det var besvärligt för hen att få mig inlagd eller till ECT behandling. Därför remitterare hen mig vidare till landstingspsykiatrin. Annars bra erfarenheter.
Mer
6 år 8 månader sedan #966621 av Carmen Al Kebab
Hej Lucia, hur gör du för att få sänkt dos? Får du snabbare sänkt dos hos privat psykiatriker?
Mer
6 år 8 månader sedan #966628 av Lelle
den doktorn som jag går till är överläkare!
Mer
6 år 8 månader sedan #966640 av Lucia

Carmen Al Kebab skrev: Hej Lucia, hur gör du för att få sänkt dos? Får du snabbare sänkt dos hos privat psykiatriker?

Nej, det är egentligen ingen skilnad. Den privata psykiater var ganska hård att jag skulle ta hög dos neuroleptica. För att få sänkt dos gör jag faktiskt så att jag tänker ut ett färdigt plan, börjar redan med den sänkta dosen och konfronterar psykiatern med ett faktum. Kan inte säga att det fungerar, för jag ligger fortfarande i rätt så hög dos, tyvärr.