PSYK UTOMLANDS

Mer
17 år 10 månader sedan #42457 av erco
PSYK UTOMLANDS skapades av erco
Jag har varit på många psyk i utlandet.
I slutet på 80 och i börgan på 90 var jag på många.
Jag led av väldiga tvångtankar att jag måsta resa så jag gorde det.
Jag har varit på psyk i desa länder.
Norge
Spanien
Italien
Tunisien
Frankrike
Usa
Canada
Australien
Jag undrar om någon annan har erfaren het från anndra länder.
Mer
17 år 10 månader sedan #42461 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet PSYK UTOMLANDS
Det skulle vara intressant om du beskrev skillnader i behandling, miljö, och bemötande mellan länderna...
Mer
17 år 10 månader sedan #42476 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet PSYK UTOMLANDS
Det var värst vad många olika länder du har vårdats i. Själv har jag bara besökt 3 länder, sedan jag insjuknade, men jag blev aldrig sjuk då. Har du besökt något annat land utan att du insjuknade? Jag instämmer med Isa-Alise att det skulle intressant att veta hur vården var i andra länder.
Mer
17 år 10 månader sedan #42517 av erco
Svar från erco i ämnet ja

Admin1 skrev: Det var värst vad många olika länder du har vårdats i. Själv har jag bara besökt 3 länder, sedan jag insjuknade, men jag blev aldrig sjuk då. Har du besökt något annat land utan att du insjuknade? Jag instämmer med Isa-Alise att det skulle intressant att veta hur vården var i andra länder.

Ja Italien var bra men en sak jag alltid har undrat de är vad man fick.
KL 10 på kvällen fick man dropp sen slockna man.
Frankricke var hemskast. ingen sjukvår att skryta med. Bara tvång och bälte.
Usa var bra privat psyk mycke samtal och så.
Norge Jag har bott i norge i så många år så vad kan jag säga dom gör no samma mistag som sverige gorde 92. Men jag gillar inte deras isolat. Ett maddraserat rum där man kan få vara i upp till 6
månader utan att prata med någon.
Canada bra Av vad jag mins
Tunisien. Det var bra privat det ocso men det var dropp på kvällen där ok.
Spanien. ingen vård alls bara förvaring
Australien. Var som i sverige.

Jo da Jag har rest mycket. Har vari i hella värden facktist. rest hjorden runt 3 gånger så jag er lyckligt låttad :D
Mer
17 år 10 månader sedan #42526 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet PSYK UTOMLANDS
Tack det var väldigt intressanta uppgifter. Vården du fick utomlands sökte du den frivilligt eller blev det tvångsvård? Hur gick det med hemresan? Fick du några problem av det? Rekommenderar du att man med psykiska besvär skall resa utomlands?
Mer
17 år 10 månader sedan #42531 av erco
Svar från erco i ämnet PSYK UTOMLANDS

Admin1 skrev: Tack det var väldigt intressanta uppgifter. Vården du fick utomlands sökte du den frivilligt eller blev det tvångsvård? Hur gick det med hemresan? Fick du några problem av det? Rekommenderar du att man med psykiska besvär skall resa utomlands?

Ja reckomenderar att man åker utomlans. Men att man tar reda på före vilcka med man får ta dit man ska.
I usa är det så många förbud.
Det vart alltid tvång men jag sökte själv dom mesta gångerna.
Sedan var det resa hem med läkare och raka spåret till s.a göran :(