Akuta mobila teamet borta

Mer
17 år 10 månader sedan #42644 av Teresia
Jag undrar om någon vet varför det för några år sedan avskafftas en sån bra grej som Akuta mobila team. I alla fall i Malmö. Man kunde ju ringa när man hade akut ångest eller något och kanske i bästa fall få dem att komma hem till en eller att man själv kunde ta sig dit till dem akut om man kunde det och få någon att prata med. Jag har aldrig behövt det men jag har ringt ett par gånger. Vad ska man göra nu då istället? Visst har jag ringt till psykakuten istället nu två gånger efter att Akuta mobila temet avskaffats men ändå...
Mer
17 år 10 månader sedan #42654 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Akuta mobila teamet borta
Vad trist att de tagit bort det mobila teamet... sådana team är jättebra, för då kan man få samtal i hemmet istället för att åka till akuten...
Mer
17 år 10 månader sedan #42666 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet Akuta mobila teamet borta
Precis.

Är de kvar i Stockholm hos er då? Eller har de försvunnit i hela landet?
Mer
17 år 10 månader sedan #42695 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Akuta mobila teamet borta
Jag trodde att man skulle satsa på mobila team för att stärka öppenvården inom psykiatrin. I Uppsala skall man i alla fall satsa mer på mobila team i framtiden och de skall avlasta psykakuten är det tänkt.
www.sr.se/uppland/nyheter/artike ... kel=667692

Det kan inte vara så att mobila teamen i Malmö bytt namn eller organiserats om så de ingår i psykosvården?
Mer
17 år 10 månader sedan #42702 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet Akuta mobila teamet borta
Kan vara möjligt för jag frågade vem jag skulle ringa nu då när de försvunnit, så sa de att man får ringa till psykakuten, och när jag gjorde det så pratade jag med vanliga sjukskötare som jobbar på psykakuten och inte alltså med några speciella som hjälper de som är ute. Men visst, nu kanske psykakuten fått mer personal som ska inbegripa oss ute också, vet ej.

Ska försöka hitta mejladress eller något till Mobila teamet på den sidan som du gav mig, så kan jag fråga dem om de vet något om vad som hänt i Malmö.
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #43512 av vnv
Svar från vnv i ämnet Akuta mobila teamet borta
Tycker att mobila team skulle finnas i varje landsting!!
De skulle underlätta för alla parter och säkert spara både pengar och människoliv...
Mobilt team saknas åtminstone i mellersta Skåne...Skandalöst!!

/vnv