Varför säger inte psykiatriker som det är bara?

Mer
6 år 2 månader sedan #1025924 av Utomjordingen
Jo, men det var väl bra!

Men mellan mig och min mamma blev det nån slags generation krock! Min mamma fattade nada - helt enkelt! Min mamma såg till att trycka ner mig till helvete - istället, för att lyfta upp mig.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025925 av Geta
Min mamma skulle fylla 100 år nästa år om hon levat.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025927 av Utomjordingen
Ok! Tror att min mamma blir 70 år nästa år. Har inte sett henne/träffat på runt 10 år.

Min mormor dog nyligen och skulle ha fyllt 90 år i år om hon hade levt. Det är snart begravning när det gäller min mormor men jag kommer inte att gå på begravningen eftersom jag är den där svarta ankan som simmar längst bak i kön både i släkten och i systemet. Sen så kommer jag nog undra vad min släkt tänker om mig som inte gick på min mormors begravning. Det bryr jag mig egentligen inte om! Om de kan sätta in i min situation så förstår dom nog mig att det inte är lämpligt att jag och släkten träffs. Det är för att det är för laddat område!
Mer
6 år 2 månader sedan #1027701 av Cosmos

Geta skrev: Har inte hört att antipsykotika ger ryggvärk som biverkan.

Jag vill minnas att det var du som skrev om en kvinna som blev svårt framåtlutad av Haldol. Men jag kanske kommer ihåg fel.
Mer
6 år 2 månader sedan #1027711 av Geta
Nej, det har jag aldrig skrivit. Kände en kvinna som var kraftigt framåtlutad på grund av benskörhet.
Mer
6 år 2 månader sedan #1027902 av Cosmos
OK, det verkar rimligare. Men något som inte är så känt är att alkoholmissbrukare har urusla ryggar. Om de slutar dricka blir ryggen bra, eller åtminstone bättre.
Alkohol har ju en muskelrelaxerande effekt, därför skapar den minskad stress och ångestlindring. "Släktingen", benzo, gör precis detsamma. Själv har jag rena gummiryggen när jag har varit på fyllan.