Varför är psykiatriker överlägset värst av alla läkare?

Mer
6 år 2 veckor sedan #1046667 av Carmen Al Kebab
Vet inte hur många gånger psykiatriker helt uppenbart gjort fel... Även grova fel men självklart får de jobba kvar.

De känner inget ansvar mot sina patienter, kan kränka och visa noll empati osv...

Tror att nästan alla psykiatriker har psykopati... Finns en minoritet som sköter sitt jobb bra, men de är som skrivet i minoritet.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1046669 av Geta
Det håller jag inte med om. Du verkar ha väldigt lite verklighetsförankring. Det mesta hittar du bara på. Du kör ditt eget race. Verkar ha noll erfarenhet av psykiatri.
Mer
6 år 2 veckor sedan - 6 år 1 vecka sedan #1046671 av Carmen Al Kebab
Nepp... Jag åkte till ett annat akutpsyk några mil bort... De var mycket bättre.
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1046898 av Admin1
Psykiatrer är bättre än andra läkare och lättare att ha med att göra. Det är bara enstaka fall som blir fällda. Psykiatrin blir anmälda till Ivo 400 gånger per år, men bara i 3 % av fallen anses de ha fel. 12 fel per år alltså.
Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1047084 av Carmen Al Kebab
IVO är en statlig myndighet... Litar du på politiker?

I värsta fall riktar IVO "kritik" mot psykiatrin.

Varför är psykiatriker värdelösa i bemötande mot patienter? Gör den skillnaden mellan en distriktsläkare... Du ser enorma skillnader.
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Carmen Al Kebab.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1047087 av rymd
De flesta läkare jag träffat på är intelligenta och snälla men väldigt stressade och stirriga i sina ögon.