Varför är psykiatriker överlägset värst av alla läkare?

Mer
6 år 1 vecka sedan #1047130 av Admin1
Ivo bedömer numera inte bemötande utan enbart typ misstag och felbehandlingar. Jag har nog haft ett halvdussin olika psykiatrer och tycker att alla varit mycket bra. Tycker de är liksom väldigt lika. Har dock bara träffat dem en gång per år. Jag har bara varit inlagd en gång. Men känner man sig dålig finns stor chans att felet läggs på psykiatern och inte själva sjukdomen, som bär skulden till det dåliga måendet oftast. Tror det är bra att han positiva förväntningar på psykiatern och att hen är bra. Leta fel är inte bra om man inte också letar fel hos sig själv.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1047132 av Geta

rymd skrev: Vad har skötarna för utbildning då?

Det är sällan som det finns någon läkare närvarande på en psykiatrisk avdelning. Det står i journalen att skötarna kan bälta en patient om de tycker att det är nödvändigt.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1047133 av krokus

Geta skrev: Det brukar vara skötarna som bestämmer om bältningen.

Va? Driver du nu? Det är överläkare som beslutar om bältesläggning. Ska vara så iaf.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1047135 av Geta
Så fort som det går att bälta en patient, så är ingen överläkare inblandad.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1047144 av krokus

Admin1 skrev: Ivo bedömer numera inte bemötande utan enbart typ misstag och felbehandlingar.

Psykiatrer kan även de göra felbehandlingar! På dig låter det som att psykiatrer är några gudasända varelser som aldrig gör fel bara för att du har läst det i någon statistisk artikel. :roll:
Mer
6 år 1 vecka sedan #1047149 av krokus
Geta,
Det borde fan finnas läkare på varje avdelning! Annars får skötarna väl ringa någon jourläkare. Usch, jag blir så arg. Det handlar om bestraffning!