Psykfall ockuperar telefonen till den nedrökta receptionen!

Mer
6 år 2 veckor sedan - 6 år 2 veckor sedan #1048462 av Richard
Jag sitter o försöker ringa psykiatrin för att få en enkel receptförnyelse. Satt i närmare en timme i telefonkö, men det var bara ett samtal före! Säkert nått skrikande psykfall som beklagar sig o måste ha en tid direkt eller tjatar om sina jävla åkommor! Sånt tar man på plats!

När det väl blir min tur, så verkar det som om receptionisten är helt nedrökt, sluddrar o drar ut på samtalet, det tog säkert 5 minuter, en receptförnyelse brukar ta typ 30 sekunder. Skulle frågat om någon lustigkurre har lagt Nozinan i deras kaffemaskin!

Det går inte att förnya sina recept hos psykiatrin på 1177 online, men jag tycker det är fel att sitta o gnälla om sig i en hel timme o blockera telefonlinjen! :evil:

I så fall borde vi övriga som står i kön få lyssna på samtalet, som någon slags underhållning under tiden!

Jag kräver förtur! Det borde stå i den heliga skrift!

Last edit: 6 år 2 veckor sedan by Richard.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1048495 av Amandara
Kan du inte ringa en annan gång?
Mer
6 år 2 veckor sedan #1048498 av Richard

Amandara skrev: Kan du inte ringa en annan gång?

Jo, efter 40 min var jag tvungen att gå ner o hämta tvätten. Där är ingen täckning nere i källaren, så när jag kom upp så ringde jag upp. O då var det fortfarande en lång kö med ett samtal. Till slut kom jag fram o de sluddrade om att det har ett enormt tryck på sig. Inte konstigt när de sitter o käkar LSD på receptionen!
Mer
6 år 2 veckor sedan #1048500 av Amandara
Vi har all tid i världen.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1048525 av Geta
Jag förnyar mina recept via Mina vårdkontakter på nätet. Då behöver jag inte sitta i kö. Det fungerar både på Vårdcentralen för diabetesmedicin och i Psykiatrin för psykosmedicin och insomningstabletter.
Förut satt jag också i långa telefonköer. Man ska helst begära nya recept senast 14 dagar innan medicinen tar slut.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1048548 av memphis
Jag sköter också alla vårdärenden genom Mina Vårdkontakter. Hatar telefonsystem så mycket att jag helst inte ringer.