Psykfall ockuperar telefonen till den nedrökta receptionen!

Mer
6 år 2 veckor sedan #1048553 av Maxjohan1983
Det är drygt som attan att ringa och förnya var 2-3 månad.
Men senaste två åren har jag fått utskrivet recept för ett helt år framåt.
Förnyar recepten vid den årliga träffen.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
6 år 2 veckor sedan #1049502 av Richard

Maxjohan1983 skrev: Det är drygt som attan att ringa och förnya var 2-3 månad.
Men senaste två åren har jag fått utskrivet recept för ett helt år framåt.
Förnyar recepten vid den årliga träffen.

Jag får inte ha så mycket tabletter hemma, får bara för en månad, med typ 3 uttag med intervall.
Venlafaxin får jag 2 paket 150 mg, totalt 56 kapslar o ett paket 75 mg, 28 kapslar. Trots att det finns 100-pack. Haldol och Iktorivil finns bara i 100-pack, så det får jag. En flaska Theralen åt gången, som psykiatern tycker jag tar för mycket av. Zopiklon/Imovane får jag bara i 30-pack, trots att de finns i 100-pack.

En gång åt jag upp allt jag hade, kom in till akuten, blodtrycket låg på 300/210, o de misstänkte serotonergt syndrom, men det blev aldrig bekräftat. Sen en gång till för ca 2 år sen, med då började jag med sömntabletterna o en massa sprit till. Men sen kom ambulansen o en jourläkare, eftersom jag ringt min familj o sagt att jag tar adjö nu, så de larmade.

O nån gång åt jag upp en hel burk, 100 st Iktorivil, totalt 200 mg, men jag bara blev snurrig o slocknade, vaknade 5 timmar senare o var fortfarande snurrig. Men man kan dö av det. F.d. SD's riksdagsledamot, William Petzäll dog av Iktorivil.
Mer
6 år 2 veckor sedan - 6 år 2 veckor sedan #1049575 av Nissegossen
Richard, det är vården som medvetet gör så, att det är en före, de gör det för att slippa tala med patienten har märkt det också inom folktandvården. Ett enkelt sätt att hålla borta patienter, du kan sitta hela dan i luren med bara en framför. De har satt det i system på bred front på ställen då de inte har tid till det Om du kan ta dig dit, är du ju en fysisk person som finns där du där. Lite svårare att ha öron döva då. De kör en bluff, ja, medvetet, men de veta inte vad de göra, för någon kan bli riktigt Lack och svinga något därinne med påföljd skadad inredning och dessutom på dem själva, men gör det inte då du själv som råkar ut för värre än vad du trodde. Inget våld då förstås

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 6 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1049781 av Admin1
Jag mailar psykiatern när receptet skall förnyas. Snabbast för båda tror jag.
Mer
5 år 10 månader sedan #1064782 av Richard
Igår tog det endast 2 timmar o 44 minuter att komma fram till psykiatrin... :evil:
Jag kollade på Mina Vårdkontakter, men där kan man inte beställa s.k. särskilda läkemedel.
Mer
5 år 10 månader sedan #1064784 av Geta
Vad är särskilda läkemedel? Jag beställer recept på antipsykotika, insomningstabletter och diabetesmedicin på Mina Vårdkontakter. Det går hur bra som helst.