En bra psykiatriker

Mer
5 år 10 månader sedan #1065087 av memphis
Nu har jag ÄNTLIGEN fått en fast läkare som jag ska få träffa fortsättningsvis. Det känns helt underbart, vem han än var, men nu är det så att han dessutom är en skicklig psykiatriker! Som jag har väntat i 5-6 år på att få en bra fast läkare igen så det går att må lite bättre. Jag känner mig så lättad! Stafettläkare är ett farligt system för patienterna.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065154 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En bra psykiatriker
Hur ofta brukar du träffa läkaren?
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1065160 av memphis
Svar från memphis i ämnet En bra psykiatriker
Inte så ofta. Kanske 3 ggr om året i genomsnitt. Man får träffa dem om man har behov av det. Ingen har tagit riktigt ansvar för mig så jag har mått dåligt 3-4 perioder om året.

När jag hade samma läkare i 7 år var min hälsa mycket bättre än den är idag. jag mådde så bra längre perioder att jag tom arbetstränade ett par gånger. Han tog sig tid att lära känna mig och brydde sig verkligen. Jag har samma positiva känsla av denne nye läkare. Att det kommer bli nåt bra. Men utgångsläget är tyvärr sämre eftersom jag mått dåligt så länge och blivit äldre. När man blir äldre är man inte lika plastisk.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065172 av Guru
Svar från Guru i ämnet En bra psykiatriker
Stafett läkare är långt ifrån det optimala. Finns många skickliga Psykiatriker och det kan göra stor skillnad att få en. Men vad betyder plastisk?
Mer
5 år 10 månader sedan #1065174 av Geta
Svar från Geta i ämnet En bra psykiatriker
Flexibel.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065176 av Guru
Svar från Guru i ämnet En bra psykiatriker
Ok, att hjärnan är plastisk alltså