Är alla läkare inom psykiatrin psykopater?

Mer
5 år 2 månader sedan #1126729 av björk
Jämför Recard B med den nya stekarn som
har gjort sig poppis och ett belagt sej med
goda vits ord och bra rykte.
Jag är rätt foglig men han hade jag inte ens
gått i polemik med och det är o ofta jag känner så.

Jag har haft gigantisk tur att inte påträffa hen alls.
Bara sett en skymt för att förstå. Han skapar konventionen
och då är det upp till gemen att bli ledsagad.

Läkare i allmänhet har en brist om dom
har ett special ont öga till nån. Det får inte bara hända.

Ändå skapar har ogemytlig debatt. Och djävullus.


Jag gjorde en Apelsinchoklad kaka med apelsin skal
i samband med de blev jag kallad djävullus av en annan,


Sen hörde jag från Rickard Botvidsson att han rör sej ständigt i kriminella kretsar.

Typ 4-5 år efter jag bodde där per telefon.
Sen efteråt har jag insett det harmlösa. Med "Djävullus".

Men då förstod jag inte
Mer
5 år 2 månader sedan #1126850 av Cider
Vilket kontrollorgan avgör en läkares lämplighet att möta människor?
Mer
5 år 2 månader sedan #1126852 av Geta
Kan det inte också hänga på patienten hur mötet i vården artar sig?
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1126853 av Melody

Cider skrev: Vilket kontrollorgan avgör en läkares lämplighet att möta människor?


Det ingår klinisk färdighet i utbildningen och praktiken, AT. Sedan är det väl Socialstyrelsens sak att utfärda en klar läkares legitimation.

Sedan kan man överklaga om man är missnöjd... hos.... förr hette det HSAN iaf.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Melody.
Mer
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1126862 av Cider

Geta skrev: Kan det inte också hänga på patienten hur mötet i vården artar sig?


De flesta som kan uppföra sig gör det även hos läkaren. De som inte kan det t ex pga sjukdom behöver läkaren kunna förhålla sig till på ett professionellt sätt. Till läkaren går man när man har problem man inte kan fixa på egen hand. Man är vanligen helt utelämnad åt läkarens bedömning och konsekvenserna det kan få, oavsett om de blir goda eller dåliga.

Vår skrev:

Cider skrev: Vilket kontrollorgan avgör en läkares lämplighet att möta människor?


Det ingår klinisk färdighet i utbildningen och praktiken, AT. Sedan är det väl Socialstyrelsens sak att utfärda en klar läkares legitimation.

Sedan kan man överklaga om man är missnöjd... hos.... förr hette det HSAN iaf.


Ja jag känner till att det ingår AT-tjänst. Men vad säger det om man verkligen är rustad för att möta människor på riktigt? Man gör kanske sina arbetsuppgifter som man ska: ställer frågor, sätter diagnoser och skriver ut läkemedel.

I vilken kurs lär man sig trösta? För att kunna det måste man först kunna trösta sig själv (antingen behöver man fått med sig det eller arbetat sig till att kunna det t ex i terapi). Egenterapi borde vara ett krav även för läkare i såväl psykiatri som medicin, kirurgi. Jag har egna erfarenheter av att tröst kan ersätta en hel del läkemedel som delas ut av slentrian mot t ex ångest. Skötare i heldygnsvården är inte tillräckligt rustade för att ta hand om patienter som behöver tröst.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.