Boendestöd

Mer
5 år 8 månader sedan #1080879 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet boendestöd
Det var genom psykiatrin jag fick boendestöd, det är ju vanligt att sinnessjuka behöver lite hjälp i hemmet. Är väl kommunen som sköter det där med boendestödet. Visst kan de ringa psykiatrin om de märker att brukaren, eller vad man säger, kraftigt försämrats, men nån koppling eller nåt samarbete har de inte.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1080887 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet boendestöd
Här i stan har vi ett team inom socialpsykiatrin bestående av bl. a sjuksköterskor och sjukgymnaster, de har ett nära samarbete med sjukvården!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 8 månader sedan #1080910 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet boendestöd
Boendestödet har nog ingen naturlig koppling till psykiatrin för de är kommunalt anställda. Möjligen om man är jättesjuk kan de kontakta psykiatrin, men det är undantagsfall.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080924 av krokus
Svar från krokus i ämnet Boendestöd
En tidigare boendestöjdare kontaktade min läkare en gång, när jag var superstressad och mådde bajs. Det resulterade i inläggning en vecka.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080977 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Boendestöd
Jag hade förr boendestöd från socialpsykiatrin före jag fyllt 65 år begärde jag hemtjänst redan innan jag fyllt 65 år. biståndsbedömare var här och hon bestämde en gång i veckan en timme, men eftersom de går två och två så har jag de bägge en halvtimme de jobbar och lämnar lägenheten som jag själv gjorde själv gjorde innan dem, är besviken på det, jag ville ju ha ännu mer än det jag gjorde själv numera säger jag till vad de skall göra och då punktinsatser som tex ta bägge och gör rent i köket jag tar själv det andra. De vill ju slippa det jobbet men när jag säger ifrån gör de så

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Metrogirl
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1080980 av Metrogirl
Svar från Metrogirl i ämnet Boendestöd
krokus

extremt svårt

de måste va akut fara

måste dokumenteras med
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Metrogirl.