Personlig assistans vid sondmatning?

Mer
5 år 8 månader sedan #1085602 av Nissegossen
Äldre omsorgen är inte bättre, senila lever inte länge, håll er borta från vården. Folk dör på våra sjukhus bara pga pengar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1085603 av memphis
Assistansen kanske var ett projekt som provades, men visade sig för dyrt? Men det är en bra arbetsmarknad så det borde ju väga upp.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1085604 av Geta
Min erfarenhet är tvärtom. Dementa kan leva många år i vården, då de inte alltid har någon fysisk sjukdom.

När inte föräldrarna orkar längre, så är det kanske bäst med ett boende för svårt handikappade barn. Annars kommer deras övriga barn i kläm.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1085607 av Nissegossen
Geta ett par som levde i samma lägenhet dog mannen hemma över 90 år gammal efter hans död hamnade hustrun på ett boende där dog hon 3 månader senare Hon var yngre än han men tyvärr dement, men inte värre än att hon kunde bo ensam med stöd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1085608 av Cosmos

Geta skrev: När inte föräldrarna orkar längre, så är det kanske bäst med ett boende för svårt handikappade barn. Annars kommer deras övriga barn i kläm.


Du har en poäng där. Ibland blir jag så dyster att jag undrar var man egentligen ska göra av multihandikappade. Livet kan ju inte vara så roligt. Ska man då inte satsa mycket på dessa utan vänta på att de ska dö?
Mer
5 år 8 månader sedan #1085610 av Nissegossen
En kompis sade, jag pratade med en kvinna som hade en funktionshindrad son, hellre 7 normala barn än han

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum